Szicília és az olasz szárazföld összekötése egy híddal már évezredek óta beszédtéma. Most valósággá is válhat.
Nem új keletű ötlet, hogy egy híddal kössék össze Szicíliát és a szárazföldi Olaszországgal. Az ókori rómaiak voltak az elsők, akik felvetették, az elmúlt évezredekben pedig újra és újra beszédtémává vált. 2009-ben már egészen közel jártak az olaszok ahhoz, hogy az ambiciózus elképzelést megvalósítsák, végül azonban a híd nem épült fel.
Mint ismert, a szárazföldi Olaszországot és Szicíliát a Messinai-szoros választja el egymástól, hogy egyben összekösse a Jón-tengert a Tirrén-tengerrel.
A szoros legkeskenyebb pontján 3,1 kilométer széles.
A szicíliai oldalon Messina és a szárazföldi részen pedig a calabriai Villa San Giovanni városa található.
A kormány most jóváhagyta az új híd építését, amely 11,6 milliárd euróba kerül majd. Ha elkészül, ez lesz a világ leghosszabb függőhídja. A tervek szerint az építmény 3600 méter hosszú lesz és ellenáll majd egy 7,5-ös erősségű földrengés mellett az extrém szélnek is.
Természetesen a híd nem fog egyik napról a másikra felépülni, a tervek szerint a 2030-as évek nagyszabású projektje lesz. Addig pedig marad a repülőgép és a komp, mint a Messinai-szoroson való átkelés lehetséges módja.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty)
olaszország | messina | messinai-szoros | függőhíd | szicília
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!