Ez történt az ukrán repülőkkel a háború kezdete óta

Míg az oroszok azt akarták elérni, hogy maradhassanak náluk a repülők, Ukrajna épp ellenkezőleg, szerette volna minél előbb a határokon kívül tudni a flottáját.

Sajnos nem minden gépet sikerült időben kimenekíteni, az egyetlen Antonov An-225-ös gép például még a háború elején, a hosztomeli nemzetközi teherforgalmi repülőtér ostromában megrongálódott.

Az Antonov Airlines a Mriyát egy An-26-os és egy An-74T repülő társaságában már korábban Lipcsébe akarta evakuálni, ami a társaság második otthona, ez azonban nem sikerült. A cég flottájának a nagy részét azonban, egészen pontosan öt An-124-est sikerült gyorsan biztonságba helyezni külföldön.

Antonov 124, Lviv

Az ukrán kereskedelmi repülők jelentős része is külföldön talált menedéket még a háború kitörése előtt,

miután sem ők, sem a biztosítók és a bérbeadók nem akartak kockáztatni. Ukrajna egyébként nem olyan régen írta alá a Nyitott Égbolt megállapodást az Unióval, mely nemcsak azt tette lehetővé, hogy például a Wizz Air és a Ryanair új bázisokkal és útvonalakkal terjeszkedjen, hanem azt is, hogy a fiatal ukrán légitársaságok is fejlődhessenek, mint a SkyUp és a Bees Airlines. Emellett egy újabb állami támogatású légicég, az Ukrán Nemzeti Légitársaság létrehozását is tervezték, mely felvehetné a versenyt az Ukrán Nemzetközi Légitársasággal.

A kereskedelmi flotta hollétéről érthető okokból korlátozottak az információk, mégis sok a nyilvánosan elérhető forrás az iparági adatbázisoktól kezdve a repüléskövető alkalmazásokon át a repülőfigyelők posztjaiig, amelyek bepillantást nyújtanak az ukrán flotta jelenlegi állapotába.

Hol vannak most?

Az Ukrán Nemzetközi Légitársaságnak a huszonhét repülőgépéből legalább tizenhármat sikerült külföldre küldenie. Április végén összesen kilenc gép, Boeing 737-esek illetve Embraerek állomásoztak a spanyolországi Castellón repülőtéren, két másik Boeing 737-es a belgrádi Nikola Tesla repülőtéren, egy másik pedig a dél-franciaországi Tarbes Lourdes Pyrénées repülőtéren található, míg egy Boeing 737-900ER-t bérbe vett az airBaltic.

Tarbes-Lourdes-Pyrénées Repülőtér

A fapados SkyUp tizenöt Boeing 737-eséből egy kivételével mind külföldre repült még a légtér lezárása előtt, és a jászvásári, a várnai, a szófiai, az egyiptomi Sharm El Sheikh valamint a belgrádi Nikola Tesla repülőtér tűnt fel, míg négy repülőgépet a tallinni repülőtéren tartottak karban.

Egy gépe viszont a kijevi Boriszpil nemzetközi repülőtéren rekedt. A légitársaság fő fókusza jelenleg az, hogy a menekülteket az ukrán határhoz közeli repülőterekről Európa és Izrael távolabbi pontjaira repítse, illetve humanitárius segélyt szállítson.

A Bees Airline-nak négy B737-800-ast sikerült kimenekíteni az országból, melyek a bérbeadók kérésére a franciaországi Montpellier-ben parkolnak.

Akik ott rekedtek

Nem minden gépet sikerült azonban kimenekíteni, például

a Wizz Air négy repülőgépe, mely Kijevben és Lvivben rekedt,

a The Points Guy információi szerint április végén még mindig ott tartózkodott. Mint a Wizz Air képviselője elmondta a magazinnak, továbbra is vizsgálják a gépek mielőbbi kireptetésének lehetőségeit, ez idő alatt a járműveket biztonsági kamerák és műholdfelvételek segítségével figyelik, és mérnökök ellenőrzik rendszeresen.

Az ukrán Windrose Airlines charter légitársaságnak csak egy járatát sikerült kalandos módon Lengyelországba szöktetnie a transzponderek kikapcsolásával, a gép azóta Szófiában található. Az Azur Air török tulajdonú charter légitársaság tizenegy repülőjéből nyolc rekedt Ukrajnában.

A háború miatt drasztikusan megváltoztak a légi útvonalak, de nemcsak ez lehet hatással a nyaralási tervekre az idén.

(Forrás: The Points Guy, képek: Unsplash, Wikimedia Commons)

ukrán | orosz | helyzet | háború | repülőgépek

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom