Arra készülnek, hogy nem kapják vissza az Oroszországban rekedt gépeket és hajtóműveket.
A világ legnagyobb repülőgép-lízingcége, az AerCap bejelentette, hogy három és félmilliárd dollár értékű biztosítási követelést nyújtott be, mely fedezné az Oroszországban rekedt gépeinek és hajtóműveinek esetleges elvesztését. A döntés az iparág és a biztosítók közötti elhúzódó csatározásokat alapozhat meg, miután Oroszország nem akarja visszaadni a repülőket.
A dublini székhelyű cégnek volt a külföldi bérbeadók közül a legnagyobb kintlévősége Oroszországban, amikor bevezették a légi szankciókat. Mint közölték, mintegy két és félmilliárd dollár forog kockán, és arra figyelmeztettek, hogy várhatóan legalább részben leírják az eszközök értékét az első negyedévben.
A cég még a háború előtt visszavett huszonkét gépet az orosz fuvarozóknál elhelyezett százharmincötből, és hármat a tizennégy hajtóműből. Ezekkel és az orosz ügyfeleknek küldött akkreditívekből származó készpénzzel sikerült csökkentenie a kintlévőségeket a december végi több mint hárommilliárd dollárról.
Mint Peter Juhas, a cég pénzügyi igazgatója elmondta,
a biztosítók valószínűleg vitatni fogják a lízingbeadók Oroszországgal kapcsolatos követeléseit,
tekintettel arra, hogy az egész ágazaton belül nagy összegek forognak kockán. Aengus Kelly vezérigazgató szerint azonban az AerCap “erőteljesen érvényesíti” az összes követelését, amelyre a biztosítási kötvényei feljogosítják, és él “a rendelkezésére álló egyéb jogorvoslati lehetőségekkel is”.
A tengerentúli lízingcégek szintén sietnének visszaszerezni a több mint ötszáz, Oroszországban ragadt repülőgépüket, melyeknek értéke a becslések szerint eléri a tízmilliárd dollárt. A szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a repülőgépek visszaszerzésének esélyei csekélyek, miután a Kreml megengedte, hogy a külföldi repülőgépeket Oroszországban regisztrálják újra, így kerülve el, hogy azokat vissza kelljen adni.
De nemcsak a kereskedelmi gépek, a magánrepülők világát sem hagyta érintetlenül a kialakult helyzet.
(Forrás: Financial Times, képek: Getty Images, Unsplash)
szankció | AerCap | oroszország | bérbeadás | repülő | biztosító
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!