Az életét kockáztatja, aki orosz gépre ül?

Egyes vélemények szerint egyre veszélyesebbé válhat a légi közlekedés Oroszországban.

A szankciók miatt az orosz légi közlekedési ipar hamarosan önmaga árnyékává válhat, miután a Boeing és az Airbus is úgy döntött, hogy nem szállít pótalkatrészeket és nem nyújt karbantartási támogatást az orosz légitársaságoknak, és ugyanígy járnak el a sugárhajtóművek gyártói is.

Ez azt jelenti, hogy az orosz légitársaságok néhány héten belül kifogyhatnak a szükséges alkatrészekből,

de akár az is előfordulhat, hogy lejjebb adnak a biztonsági követelményekből, és nem cserélik az előírások szerinti gyakorisággal az egyes berendezéseket.

Szintén problémát jelent, hogy a közel kilencszáz kereskedelmi repülő mintegy nyolcvan százalékát lízingcégek birtokolják, melyek a hónap végéig visszaveszik a gépeiket az oroszoktól. Mindez komoly fennakadásokat okozhat az ország általános gazdasági tevékenységében.

Bár az oroszok nem repülnek annyit, mint az amerikaiak, a légi közlekedés kulcsfontosságú láncszem a vállalkozások életében.

Nemcsak a nemzetközi utazás, hanem az energiaszektor belföldi szolgáltatásainak fenntartásához is szükség van repülőkre,

melyekkel mérnököket, munkavállalókat és eszközöket szállítanak például az olaj- és gázmezőkre.

Kína kiskaput biztosíthat az orosz fuvarozóknak, miután a kínai lízingcégek még nem kérték vissza a repülőiket, ugyanakkor azt már a távol-keleti ország is jelezte, hogy nem szállít alkatrészeket a nyugati gépekhez.

Az orosz légitársaságok közben próbálnak megegyezni a bérbeadókkal, és az állam is közbelépne. Olyan törvényt terveznek, amely megakadályozná, hogy a gépek elhagyják az országot, ez azonban később üthet vissza azt idézve elő, hogy a légitársaságok akár még a szankciók megszűnése után is nehezebben tudjanak repülőket bérelni.

Oroszország egyébként a világ kereskedelmirepülő-vásárlásainak körülbelül egy százalékát adja, és saját kereskedelmi gépek építésével is próbálkozik.

A háború nyomán egyébként Oroszországból is nagyon sokan menekülnek el, és aki repülővel akar Európába jutni, annak jelenleg ez az útvonal a legkézenfekvőbb.

(Forrás: cnn.com, képek: Unsplash, Pixabay)

veszély | oroszország | repülő | orosz | biztonság | légiközlekedés

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom