Feladtuk a forróság elleni harcot, úgyhogy inkább ezen helyek valamelyikére menekülünk

Nem fogunk hazudni: erőteljes küzdelmet vívunk a kánikulával és mivel jelen állás szerint vesztésre állunk, úgy döntöttünk, egy időre elhagyjuk az országot és hűvösebb vidékek felé nézünk. Ebből az öt úti célból fogunk választani.

Grönland

Már csak azért is jó tipp júliusra a világ legkülönlegesebb természeti csodáinak otthona, mert nyáron még éjfélkor is világos van arrafelé, tehát egészen hosszú napok állnak rendelkezésünkre bejárni a kék folyókkal, mozgó gleccserekkel, ebben az évszakban pedig zöldben virító szigetet.

A nyugalmas Grönlandon mindössze hatvanezren élnek, a kisebb-nagyobb városokban különböző színekben pompázó házak jelentik a legjobb fotótémát. A fővárosban, Nuukban az őslakosok életével, valamint az északi sarki történelemmel és életmóddal ismerkedhetünk meg a múzeumok jóvoltából, az éttermek pedig helyi fogásokkal csalogatnak.

Nyáron túrázás, hajókirándulás, bálnamegfigyelés és kajakozás felel az aktív pihenésért.

Alaszka

A Miért éppen...? kérdésre roppant egyszerű a válasz: böhöm nagy hegyek, susogó fenyvesek, morózus sziklák, valamint hűvös tavak alkotta kombinációnál nem nagyon akad ideálisabb hely egy kánikulamentes júliusra.

A világ legszebb részei közé tartozó Alaszkában minden adott egy eseménydús és az európaihoz képest hűs nyárhoz: hegymászás, evezés, rafting, hegyi kerékpározás, hogy a lenyűgöző nemzeti parkokat érintő túrázásról ne is beszéljünk.

Utóbbi már csak azért is javasolt, mert előfordulhat, hogy pólóban és rövidnadrágban hógolyózhatunk, amire valljuk be, itthon minimális esély van.

A kihagyhatatlan kategóriába a csodás Denali Nemzeti Park tartozik, ahol Észak-Amerika legmagasabb hegycsúcsát (Mount McKinley) találjuk és – kellő gondossággal – megfigyelhetjük Alaszka egyedülálló vadvilágát is a jávorszarvasoktól kezdve a Dall juhokon át a grizzlymedvékig.

Kanada

Kanada és a július mindig nagyon örülnek egymásnak, mert ennél a hónapnál jobbat nem tud mutatni a naptár a terjedelmes ország felfedezésére.

A Sziklás-hegység vidéken a vadregényes és érintetlen tájak között barangolva talán fel sem fogjuk, milyen fantasztikus helyeken caplatunk; a havas hegycsúcsok, a földöntúli színű tavak és a nem mindig békés vadon együttes látványa a legek országának rajongójává teszi az embert.

Az élhető városokban a kozmopolita hangulatnak, az amerikai és az európai kultúra keveredésének és a vendégszerető helyieknek hála nyomban otthon érzi magát a látogató, bár az igazi Kanada-feelinget egy Yukon-folyón át történő leevezésen, egy saskatchewani horgászaton, vagy egy albertai túrázáson kaphatjuk el.

Genfi-tó

A dombos, teraszos szőlőültetvényekkel telepakolt borvidék nem más, mint Svájc Riviérája, ahol ilyenkor 27-28 fok körüli hőmérséklettel tervezhetünk.

A kifli alakú Genfi-tó környéke nem csupán a bor, hanem a kultúra fogyasztóinak is fontos célpont, gondoljunk csak a húsz éves múltra visszatekintő borászok fesztiváljára, a július 18. és augusztus 11. közötti Fete des Vigneron-ra, vagy a világhírű Montreux-i Jazz Fesztiválra (július 18-ig még elcsíphető). Közép-Európa második legnagyobb édesvízű tava részben Svájchoz, részben Franciaországhoz tartozik.

A kontinens egyik legszebb és legjobb adottságú helye, ahol legszívesebben a tó környéki városok, középkori várak, kastélyok, katedrálisok, vízparti luxusüdülők mindegyikét bejárnánk, ha tehetnénk.

És akkor még nem szóltunk a már-már giccsbe hajló alpesi panorámáról, a faházakkal teli falvakról, a háttérből csendes megfigyelést végző hegyekről.

Trondheim

A vikingek által alapított, fjordokkal átölelt Trondheim Norvégia harmadik legnagyobb városa.

A természet arrafelé is nagyokat alkotott, úgyhogy túrázni, vízisportokat kipróbálni és a kissé hideg tengerben megmártózni az erősen ajánlott dolgok közé tartozik.

Az élénk színekben tündöklő házak és a macskaköves utcák elviszik a kulturális életét tekintve nyüzsgőnek mondható város idilli látképét. Számos múzeum (például a popzenének szentelt Rockheim), kávézó és étterem teszi izgalmassá Trondheim mindennapjait, melyet a  Nidelva-folyón kajakozva vagy hajókázva is megismerhetünk.

Ettől a száz képtől azonnal elindulsz a szlovén Alpokba

Vállaljuk a kockázatot, hogy a világ egyik legszebb helyének nevezzük a olasz–osztrák–szlovén hármashatárt. Ennyi természeti kincs ilyen kis helyen csak nagyon kevés országban létezik. A legszebb, hogy tőlünk (Budapestről) mindössze ötórányi autóútra találjuk. Nagyon nehéz kifogásokat találni, túl könnyen a miénk lehet, adunk is pár koordinátát hozzá!

(Fotók: Unsplash, Getty Images)