Ha vonattal vágunk neki Kanadának, biztosan erre a járatra váltunk jegyet

A vonatozás alighanem az élmezőnyben tanyázna egy képzeletbeli legromantikusabb utazási formák toplistán. Teljes joggal: kényelmes, hangulatos, viszonylag gyors, és nem maradunk le semmiről, ami a látványt illeti.

Ha Kanada alapból is lenyűgöző tájaira vasúti kocsikból szeretnénk rácsodálkozni, a legjobb, amit tehetünk, ha jegyet váltunk a Rocky Mountaineer's GoldLeaf Service valamelyik járatára. Az ország nyugati felében zötykölődő szerelvény ugyanis nem mindennapi lehetőséggel csábít: kupolás tetőablakainak köszönhetően egészen elképesztő panorámát kínál az utasainak, ami látva Kanada ezen részének döbbenetes hegyvonulatait, csöppet sem elhanyagolható szempont.

Ráadásul az ablaknak hála nem csupán a fejünk fölött magasodó csodákról készíthetünk pazar képeket utazás közben, hanem ki is merészkedhetünk a kocsik erre a célra kialakított platformjaira, és élvezhetjük az arcunkat símogató friss, kanadai hegyilevegőt.

Nemcsak ebből lehet azonban nagyokat harapni két város között, merthogy a GoldLeaf séfje gourmet reggelivel és ebéddel készül,

délutánonként pedig kiváló borok és sajtok, valamint egyéb alkoholos és alkoholmentes italok segítenek a fáradalmak elviselésében vagy az ötcsillagos élmény feldolgozásában.

A Rocky Mountaineer erre a szezonra négy vadonatúj szerelvényt állított üzembe, melyeket 2020-ban további hárommal egészítenek ki. A négyes a két legnépszerűbb útvonalon teljesít szolgálatot: a Banff Nemzeti Parkon át haladó, Vancouver és Lake Louise közötti kétnapos szakaszon, illetve a szintén két napig tartó, Vancouver és Jasper közötti etapon. Ezeket a szerelvényeket a luxus vasúti kocsikat gyártó svájci Stadler tervezte, és a Rocky Mountaineer történetének legnagyobb befektetésének számítanak.

Egy-egy vagonban egyébként hetvenkét utas élvezheti a kirándulást, mindegyikük állítható és fűthető üléseken ülve tapaszthatja oda az orrát az ablakhoz.

Az áprilistól októberig három (hosszabb és rövidebb) útvonalon közlekedő vonatra többféle jegyet lehet váltani,  némely szerelvény pedig éjszakánként megszakítja az útját, hogy az utasokat kitegye egy luxusszállodában. Persze az igazi vonatos kalandot választók kétszemélyes hálókocsikban töltik az éjszakát.

Alighanem ez a legszebb látnivalókat kínáló vonat a világon

A világ leglassabb expresszvonata, cserébe a világ legszebb helyeinek egyikén kanyarog.