Ebben az időpontban a legrosszabb vacsorázni

Számos okot hallottunk már arról, miért nem szabad lefekvés előtt falatozni. Egyebek mellett növeli a reflux kialakulásának kockázatát, rontja az alvásminőségünket és súlygyarapodáshoz is vezethet. De vajon mikor ideális vacsorázni? Egy új tanulmány erre a kérdésre is megadja a választ.

A Nature Communications-ben nemrégiben megjelent kutatás megállapította, hogy megnő az egészségügyi kockázat, különösen a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulása, ha egy bizonyos időpont után fogyasztjuk el a vacsoránkat. A vizsgálatba több mint százezer embert vontak, be, akiknek az egészségi állapotát és az étkezési szokásait vizsgálták.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok, akik reggel 9 óra után fogyasztották el az első étkezésüket és 21 óra után az utolsót, nagyobb eséllyel kaptak szívrohamot és stroke-ot, mint akik reggel nyolc és este nyolc óra között étkeztek.

A szakértők szerint a vacsora ideális időpontja 17 és 19 óra között van,

a koraesti vacsorával pedig megelőzhetjük az álmatlanságot, az emésztési zavarokat, de jót tehetünk a szívünk egészségének is.

De nemcsak a vacsoraidő fontos, hanem a reggeli étkezés is. A kutatók eredményei szerint a reggelit érdemes 8:30 előtt elfogyasztanunk ahhoz, hogy csökkentsük a kettes típusú cukorbetegség és a magas koleszterinszint kialakulásának kockázatát. Napindító étkezésnél pedig érdemes magas fehérjetartalmú alapanyagokat fogyasztani.

(Forrás: The Daily Meal, fotók: Getty)

időpont | egészség | vacsora | legrosszabb | ideális

Budapesti csúcspanoráma exkluzív pezsgőkkel a felhők közelében – Ez a White Raven

Well done

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”