A legtöbb ember azt feltételezi, hogy a tiszta, napsütéses napok a legjobb feltételek a repüléshez, pedig valójában nem így van.
Konkrétan, ha túlságosan meleg az idő, akár még baj is lehet, mert a hőség miatt a levegő „vékonyabbá” válik, ami csökkenti gépek felszállásához szükséges felhajtóerőt.
Minél melegebb a hőmérséklet, annál nehezebben emelkedik a repülőgép utazómagasságra.
Kathleen Bangs, egy korábbi pilóta szerint a hidegebb napok valójában sokkal jobbak a repüléshez. – Minél melegebb és párásabb a környező levegő, annál inkább romlik a repülőgép motorjának és szárnyának teljesítménye. A repülőgépek a legjobb teljesítményüket hűvös vagy hideg hőmérsékleten érik el, mivel a levegő sűrűsége megnő – nyilatkozta a Japan Timesnak.
– Amikor a hőmérséklet meghaladja a 39 Celsius-fokot, akkor válik igazán problémássá a helyzet a légitársaságok számára – mondta Bijan Vasigh, a floridai Daytona Beachen található Embry-Riddle Aeronautical University professzora. És mivel a perzselő hőmérséklet már így is jelentős hatással volt az utazásra Európában idén nyáron, a közeljövőben ez még nagyobb problémát jelenthet, ha a hőség tovább fokozódik.
A pilóták közül többen arra ösztönzik az utasokat, hogy kora reggel induló járatra foglaljanak, mert akkor a leghűvösebb a levegő, vagyis a repülés kevésbé lesz turbulens, és a gép is könnyebben fel tud szállni. Jerry Johnson kifejtette, hogy a levegő a nap folyamán változik, és emiatt a repülések délután nehezebbek lehetnek (de még mindig teljesen biztonságosak). – A talaj későbbi felmelegedése rázósabb levegőt okoz, és sokkal valószínűbb, hogy délután zivatarok alakulnak ki – mondta.
Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
viszonyok | repülés | elárulta | repülő | időjárásiRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!