A legtöbb ember azt feltételezi, hogy a tiszta, napsütéses napok a legjobb feltételek a repüléshez, pedig valójában nem így van.
Konkrétan, ha túlságosan meleg az idő, akár még baj is lehet, mert a hőség miatt a levegő "vékonyabbá" válik, ami csökkenti gépek felszállásához szükséges felhajtóerőt.
Minél melegebb a hőmérséklet, annál nehezebben emelkedik a repülőgép utazómagasságra.
Kathleen Bangs, egy korábbi pilóta szerint a hidegebb napok valójában sokkal jobbak a repüléshez. – Minél melegebb és párásabb a környező levegő, annál inkább romlik a repülőgép motorjának és szárnyának teljesítménye. A repülőgépek a legjobb teljesítményüket hűvös vagy hideg hőmérsékleten érik el, mivel a levegő sűrűsége megnő – nyilatkozta a Japan Timesnak.
– Amikor a hőmérséklet meghaladja a 39 Celsius-fokot, akkor válik igazán problémássá a helyzet a légitársaságok számára – mondta Bijan Vasigh, a floridai Daytona Beachen található Embry-Riddle Aeronautical University professzora. És mivel a perzselő hőmérséklet már így is jelentős hatással volt az utazásra Európában idén nyáron, a közeljövőben ez még nagyobb problémát jelenthet, ha a hőség tovább fokozódik.
A pilóták közül többen arra ösztönzik az utasokat, hogy kora reggel induló járatra foglaljanak, mert akkor a leghűvösebb a levegő, vagyis a repülés kevésbé lesz turbulens, és a gép is könnyebben fel tud szállni. Jerry Johnson kifejtette, hogy a levegő a nap folyamán változik, és emiatt a repülések délután nehezebbek lehetnek (de még mindig teljesen biztonságosak). – A talaj későbbi felmelegedése rázósabb levegőt okoz, és sokkal valószínűbb, hogy délután zivatarok alakulnak ki – mondta.
Patrick Smith pilóta szerint egyébként sokkal gördülékenyebben menne a beszállás például egy-egy tengerentúli járatra, ha az emberek nem türelmetlenkednének (tehát nem a klasszikus fapados gépekre gondol, hanem a nagy utasszállítókra).
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
elárulta | repülés | időjárási | repülő | pilóta | viszonyok
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!