Időutazó virtuális túrán látogatható meg az ókori Jeruzsálem, Róma és Athén

Az Ancient World csapata páratlan virtuális túrára csábít bennünket. Segítségükkel bepillanthatunk Pompeji nyüzsgő világába a vulkánkitörtés előtt, és megtekinthetjük Jeruzsálem óvárosát is.

Az ausztrál székhelyű Lithodomos VR vállalat 2018-ban kezdett el dolgozni a nem mindennapi virtuális túrákon. Akkor a jeruzsálemi Dávid-torony múzeumával együttműködve alkottak meg virtuális múzeumélményeket, a koncepció folytatásaként pedig óvárosi gyalogtúrára kalauzolták el az érdeklődőket.

Végül huszonhárom virtuális túrát készítettek el egytől egyig az ókori világban, amely okostelefonról, táblagépről és számítógépről is elérhető.

A virtuális túrák helyszínei a Földközi-tenger partvidékén találhatók, megelevenedik többek között Athén, Barcelona, Madrid, Pula, Róma, Lisszabon és Split is, de kikacsinthatunk a Stonehenge-hez is.

A fejlesztők arra törekedtek, hogy a rekonstrukciók a lehető legpontosabbak legyenek, ehhez komoly kutatómunkát végeztek. Régészeti és történelmi adatokat, helyszínrajzokat gyűjtöttek, ezeket egy információs rendszerbe töltötték fel, hogy aztán 3D modellek készüljenek belőlük. Végül az esetleges korrekciók, finomítások érdekében a régészeti parkok és múzeumok szakértőit is bevonták a munkába.

A végeredmény annyira tökéletes lett, hogy a pékségek előtt elhaladva szinte érezhetjük a friss kenyér illatát, már-már megérinthetjük a korinthoszi oszlopokat, és szédítően érezhetjük magunkat a végtelennek tűnő márványpadlón haladva.

Mivel az utóbbi hónapokban az életünk többnyire a négy fal közé szorult, nem csoda, hogy folyamatosan az utazás körül jár az agyunk. Szerencsére számos lehetőség nyílik arra, hogy más kultúrákba csöppenjünk, hiszen akár online idegenvezetések, akár virtuális túrák segítségével végigjárhatunk számosat a világ legszebb, legkülönlegesebb épületei közül is. Hat remek helyszínt gyűjtöttünk össze, ahol a barangolás felér egy kulturális sokkhatással ebben az ingerszegény időszakban.

(Fotók: Ancient World)

görögország | ókor | jeruzsálem | túra | utazás

Mostantól biciklivel is átkompozhatunk Magyarország második legnagyobb taván

Kilőttek a szállásárak, hatalmasat drágul az idén a Balaton

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”