Egy hazai egészségügyi startup ezért saját fejlesztésű rendszerén keresztül teszi elérhetővé a telefonos és videókonzultációt, ráadásul a járványra tekintettel a hazai háziorvosok és pácienseik számára most ingyenesen biztosítja a szolgáltatást.
Sokakat megrémíthet a lehetősége annak, hogy a korábban természetes háziorvosi és szakorvosi ellátás nem tud zavartalanul működni a járvány időszakában, és olyan problémákkal, amelyek bár a mi mindennapjainkat megkeseríthetik, mégsem életbevágók, talán nem is tudunk – vagy nem merünk – az orvosainkhoz fordulni. A konzultáció legbiztonságosabb módja ebben az időszakban a telefonos vagy videókonzultáció lehet, amelyet most a Háziorvosok Online Szervezetével közösen szervez online platformra a MediCall nevű magyar startup.
Ingyenes konzultáció a háziorvosok ellátásához
A MediCall rendszere évek óta biztosít stabil és megbízható felületet az online és telefonos szakorvosi ellátásban. A járvány időszakában azonban minden háziorvos számára ingyenessé teszik a rendszert, melyen keresztül ellenőrzött körülmények között, de könnyedén tudják magukat regisztrálni a szakemberek. Ezt követően a cég elkészíti számukra profiljukat, ezután már könnyedén beállíthatják az orvosok szabad időpontjaikat, melyekre a páciensek foglalni tudnak.
A konzultáció során a betegnek lehetősége van dokumentumok, korábbi leletek megosztására, ezzel is segítve a hatékony egészségügyi tanácsadást. Ezáltal egy olyan rendszerhez jutnak az orvosok és pácienseik, melyen keresztül bárhonnan zavartalanul folytathatják az ellátást laptopon vagy okostelefonon keresztül, a betegjogok érvényesülésének biztosítása mellett, ezzel is támogatva azt, hogy mindenki maradjon otthonában a következő időszakban.
A kezdeményezés múlt hét végi elindítása óta már harminc háziorvos profilja kikerült az oldalra, és még többen várnak arra, hogy befejeződjön folyamatban lévő regisztrációjuk. Az orvosok folyamatosan ismerkednek a rendszerrel, amit segít, hogy használatához nincs szükség különösebb technikai tudásra. Az új jelentkezőket a MediCall ideiglenes landing oldalán várják.
Videókonzultáció a magánegészségügy szolgálatában is
A koronavírus hatására jelentősen megnőtt azon magánszolgáltatók és orvosok száma, akik a MediCall videó- és telefonos konzultációs rendszerét kezdték használni, ezzel is enyhítve a magánegészségügyben tapasztalható járvány okozta veszteségeket. A magyar startup teljesen kulcsrakész, saját felületükre beágyazható megoldást ad minden szolgáltatónak, mellyel zavartalanul folytathatják orvosi konzultációikat, amennyiben szakterületük ezt megengedi. A csatlakozók száma pedig folyamatosan bővül, számos magánintézmény jelezte igényét a videókonzultációs lehetőség beépítésére.
Hogyan lehet igénybe venni a videókonzultációt?
A MediCall mobilalkalmazáson és weboldalon keresztül már évek óta célzottan kérhetünk azonnali online segítséget szakorvosoktól. A szolgáltatás úgy működik, mint egy vizit vagy konzultáció a magánegészségügyi rendszerben.
Videós konzultáció esetén a páciens a MediCall weboldalán keresztül éri el a szakorvost, akihez pár perc alatt foglalhat időpontot. A megadott időpontban pedig az orvos elindítja a konzultációt, melyhez a páciens egy kattintással csatlakozik.
A konzultáció minden eszközről működik, sem telepítést, sem különösebb technikai felkészültséget nem igényel az orvos vagy a páciens oldaláról.
Az, hogy a szolgáltatásnak a jelenlegi helyzetben még nagyobb a létjogosultsága, abból is látszik, hogy az elmúlt hetekben sokszorosára nőtt a regisztráló potenciális páciensek száma, illetve orvosok és intézmények is egyre többen jelentkeznek, hogy használni szeretnék a rendszert saját praxisukban. A nap huszonnégy órájában elérhető szolgáltatáson keresztül jelenleg hatvan szakterület négyszáz orvosa között válogathatunk, a regisztrált felhasználók száma pedig meghaladja az ötvenháromezret.
Ez is érdekelhet:
(Fotó: Unsplash)
ingyenes | MediCall | mobilalkalmazás | segítség | orvosEzt a két koncertet vétek lenne kihagyni az ősszel
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!