Új világörökséggel bővült és ingyen éjszakával várja a turistákat ez az olasz város

Tavaszi kiruccanásra csábít a népszerű hosszú hétvégés úti cél, ahol árkádsor vezet az erdőbe.

A bolognai árkádsorok tavaly nyáron kerültek fel az UNESCO Világörökségek közé, idén pedig a város számos kedvezménnyel és vezetett túrával szeretné odacsalogatni a turistákat, hogy minél többen megismerjék a látványosságot, és persze a város más érdekességeit.

Valószínűleg nem lesz nehéz dolga, mert Bologna eddig is népszerű hosszú hétvégés úti cél volt. Április 10-ig pedig különösen megéri arrafelé venni az irányt, mert

ha minimum két hétvégi éjszakát foglalunk le péntektől vasárnapig,

akkor az egyiket ingyen kapjuk, és mellette még egy vezetett túrára is meghívnak az árkádok nyomában. A húsvéti hétvégén, mellyel a program zárul, három éjszakát kell eltöltenünk a kedvezményhez.

Az akciók ugyanakkor itt még nem érnek véget: a foglalás mellett tizenöt százalék kedvezménnyel vásárolhatjuk meg a további ingyenes belépőket és kedvezményeket tartalmazó Bologna Welcome kártyát és szintén tizenöt százalékkal kevesebbért mehetünk el a Bologna Welcome túráira. Bővebb információk ezen az oldalon olvashatók.

A bolognai árkádok közel hatvankét kilométer hosszúak, ebből negyven kilométer húzódik a városközpontban. Jelentőségük az ezeregyszázas években kezdett növekedni, amikor az egyetem terjeszkedése miatt a növekvő népesség egyre inkább belakta az addig csak dísznek számító tereket. Az oszlopsorok alatt az emberek társasági életet és kereskedelmet folytattak, mint egy szabadtéri szalonban.

A legszélesebb árkádok a Santa Maria dei Servi bazilikához tartozó tér négy oldalán futnak, a legmagasabbat a via Altabellán találjuk, ahol az érseki épület verandája tíz méter magasan nyúlik az ég felé.

A via Senzanomén sétálhatunk el a város legkeskenyebb oszlopsora alatt, mely mindössze kilencvenöt centiméter széles, a világ leghosszabbján pedig négy kilométeres túrát tehetünk a via Saragozzától a San Luca-i Madonna szentélyig jutunk el, mely egy erdős dombon áll a város felett.

Ha kedvet kaptál a tavaszi látogatáshoz, a március 20-i napéjegyenlőség remek alkalom lehet, hogy felfedezd a város spirituális oldalát.

(Forrás: siviaggia.it, bolognawelcome.com, képek: Unsplash, GettyImages)