Egy korszak zárulhat le hamarosan, hiszen minden jel arra mutat, hogy néhány éven belül szélessávú internet-hozzáférés mellett utazhatunk majd a levegőben.
A járvány után úgy tűnik, kiéleződött a verseny a prémium utasok iránt, a légitársaságok egymásra licitálva próbálnak megbízható és gyors internetet biztosítani számukra, hogy repülés közben is ugyanazt az online jelenlétet kaphassák az emberek, mint amit a földön elvárnak és megszoknak. Don Buchman, a Viasat alelnöke szerint
ez már olyan alapvető igény, minthogy vízzel és kávéval kínálják az utasokat.
Az elmúlt hetekben számos új megállapodás született, a SpaceX pedig elkötelezte magát amellett, hogy
a következő három évben nagysebességű WiFi legyen elérhető az amerikai járatokon.
Nemrégiben a Southwest Airlines is bejelentette, hogy egy második szolgáltatóval, a Viasattal is megállapodott, hogy több mint négyszáz új Boeing 737 Max repülőgépén gyorsabb internetet tudjanak biztosítani.
Elon Musk Starlink-je volt az első műholdrendszer, amely a múlt hónapban belépett a légi közlekedési piacra. A Hawaiian Airlines és a dallasi székhelyű JSX is ingyenes hozzáférhetőséget kínál majd, ám, hogy ez a szolgáltatás mikortól lesz elérhető, egyelőre nem tudni. Ennek oka pedig az, hogy bár a Starlink szolgáltatását már bemutatta a négy legnagyobb amerikai légitársaságnak,
az egyelőre nem megbízható és az árával kapcsolatban is kérdések vetődtek fel.
A Delta Air Lines már tesztelte az új SpaceX szolgáltatást, az ajánlattételről nem nyilatkoztak. Az American Airlines és a Southwest is megbeszéléseket folytatott Musk cégével, de konkrétumokat erről sem lehet tudni. A Southwest is csupán úgy fogalmazott:
szemmel tartják az új technológiákat, beleértve az olyan rendszereket is, mint a Starlink.
Annyi egyelőre azonban biztosnak tűnik, hogy az első Starlink szolgáltatással felszerelt repülőgépek a hawaii Airbus A321 repülőgépek lesznek, amelyek az Egyesült Államok nyugati partját célozzák meg.
A nagy szolgáltatók mellett azonban kisebbek is megjelentek a piacon. Az Alaska Airlines például bár tárgyalt a SpaceX-szel a Starlinkről, végül az Intelsat szolgáltatása mellett döntött, hogy több mint száz új Boeing 737 Max repülőgép esetében tegyél elérhetővé a szolgáltatást.
A légitársaságok azonban további bővítéseket terveznek. A Delta célja például az, hogy az év végéig ötszázharminc gépe rendelkezzen Viasat rendszerrel.
(Forrás: Executive Traveller, fotók: Getty Images)
wifi | utazás | internet-hozzáférés | repülés | internet
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!