Már nagyon unják.
Sokan nem igazán értik, pontosan mi a szerepük a személyzet tagjainak a repülőn, és nincsenek tisztában vele, mit is várhatnak el tőlük. Az egyik utaskísérő blogbejegyzésben magyarázta el, hogy főként a nyári csúcsforgalomban fordul elő, hogy néhányan csodákat remélnek az italos kocsitól, holott valójában inkább lejjebb kéne adni a fedélzeti elvárásokból.
Azt írja, idén és tavaly is óriási mértékben megnőtt azok száma, akik Aperol Spritzet akartak rendelni.
A legtöbb légitársaságnál egyáltalán nincs a kínálatban Aperol, általában csak alap dolgokból lehet válogatni, például sima ginekből vagy vodkákból.
"Így aztán nem lehet elvárni tőlünk, hogy a korlátozott eszközeinkkel képesek legyünk egy három tételből (Aperol, prosecco, szóda) álló koktél keverésére. Gin tonikot, vodkát és narancsot, meg ilyesmiket tudunk készíteni, de egy Aperol Spritz vagy bármilyen bonyolultabb koktél szóba sem jöhet. Nem először kell erről írnom, de úgy tűnik, az emberek nem értik, hogy miért is vagyunk mi ott. Elsősorban biztonsági okokból dolgozunk a fedélzeten, és persze azért, hogy vészhelyzet esetén mindenkit ellássunk. Leginkább erre vagyunk kiképezve, az italok felszolgálása csak ezután következik. Nem vagyunk sem mixerek, sem bartenderek, és egy kicsit elegünk van már abból, hogy az utasok olyan koktélokat kérnek tőlünk, amelyek elkészítéséhez egyszerűen nincsenek meg sem a képességeink, sem a lehetőségeink" – írja.
Nemcsak a koktélokról van szó egyébként, többen kértek már tőle flancos kávékat is, beleértve a kapucsínót és az eszpresszót, amelyek szintén túlmutatnak azon, amit általában kínálni tudnak – a kávé esetében a tej és a cukor a két pluszlehetőség.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
ital | kiakadnak | rendelés | légiutas-kísérők | repülés
Hat fantasztikus hely Horvátországban, amit ősszel meg kell nézni
Ezek a világ leglátványosabb liftjei, amiket messzire elkerülnek a tériszonyosok
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!