Close
Mostantól elektromos bogárhátúval is találkozhatunk az utakon

Mostantól elektromos bogárhátúval is találkozhatunk az utakon

Egy újabb klasszikus autó kapott időszerű és trendi ráncfelvarrást, már ami a motorházon belüli világot illeti. A Volkswagen talán legkultikusabb modellje, a Bogár is átesett a modernizáción, de ezt aligha bánjuk.

A Volkswagen Csoport a Renningenben működő eClassics műhellyel együttműködve készítette el az e-Beetle-t, vagyis az eredeti Bogár villanymotoros verzióját.

Az átalakítás során nem csupán a motorházba nyúltak bele, hanem szinte teljesen felújították a prototípust: a kabrió alvázát és fékrendszerét is megerősítették. A 82 lóerős villanymotort a hátsó tengelyre helyezték, ezért az eKäfer néven guruló járgány hátuljában egy hasznos kis csomagtérbe pakolhatunk.

Minden idők egyik legtöbb darabszámban értékesített autójának elektromos változatába az e-Up!-tól érkezik a technológia, amely egy 60 kW teljesítményű villanymotort jelent. A 36,8 kWh kapacitású akkumulátorral egy töltéssel kétszáz kilométert lehet megtenni, és ha tövig nyomjuk a pedált, maximum 150 km/h csúcssebességet érhetünk el vele.

A töltés a jobb hátsó lámpatest felpattintásával történik, alatta található a bemenet. Gyorstöltéssel bő egy óra alatt már menetkész állapotot kapunk.

Gyorsulási rekordot nem ezzel a kocsival döntünk majd, az 1,3 tonnás hobbiautó négy másodperc alatt éri el az 50 km/h-t.

Az átalakítást végző műhely egyébként hamarosan további autókat változtat át elektromossá, a tervek szerint például egy Porsche 356-ost.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: greencarreports.com)

Close