Close
A jövő sportkocsija lesz a Porsche történetének első elektromos autója

A jövő sportkocsija lesz a Porsche történetének első elektromos autója

Új korszak kezdete, a márka történetének legfontosabb autója – ezekkel a nagy szavakkal leplezte le Oliver Blume, a Porsche ügyvezető igazgatója a német autógyár első elektromos modelljét, a Taycant.

A Porsche végre belépett az elektromos autók piacára, és rögtön kétféle változattal gördült ki a garázsból: a Taycan Turbóval és a Taycan Turbo S-sel, melyek olyan erősek és gyorsak, hogy mindjárt a kultikus márka legmasszívabb modelljei közé száguldanak.

Nézzük csak: a Turbo 680 lóerős csúcsteljesítményt tud, a Turbo S pedig 761-et. Utóbbi álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a Turbo 3,2 másodperc alatt csinálja meg ugyanezt, a végsebessége mindkét összkerékhajtású modellnek 260 km/h.

Korábban a gyár részéről elhangzottak már ígéretek, hogy igyekeznek lépést tartani az elektromobilitással, és egy olyan autót raknak össze, amely nem csupán technológiai, hanem vezetési szempontból is izgalmas és dinamikus lesz, nem utolsósorban az elődeihez hasonlóan a szenvedély sem hiányzik belőle. És íme, betartották az ígéretüket.

A történelmi lépéshez persze nagy felhajtás járt, úgyhogy a Porschénél alaposan megadták a világpremier módját: egyszerre, egy időben három kontinensen, az Egyesült Államokban, Kínában és Németországban tartották meg a Taycan bemutatóját.

A helyszínek se voltak mindennapiak: a Niagara-vízesés, egy német szolárfarm és egy kínai szélfarm – mindegyik erőteljes kikacsintás a megújuló energiaforrások felé.

A letisztult formatervű autó tökéletesen hozza a klasszikus porschés karaktert. Négyajtós, kicsit magasabb is a hagyományos 911-esnél (pár centi híján öt méter hosszú és két méter széles, valamint 1,38 méter magas).

A Taycan az első szériagyártott autó, amely 800 volton működik majd. Ebből következik, hogy a feltöltés irdatlan gyorsan történik – persze csak ha van hozzá egy bivalyerős töltőoszlop –, akár huszonhárom perc alatt menetre kész állapotba kerülhet. A Turbo S egyébként egy feltöltéssel 412 kilométert képes megtenni, a Turbo 450-et.

Számos érdekességet rejt a belseje is, melyek közül az intelligens vezérlés emelhető ki: érintéssel vagy beszéddel irányíthatjuk – utóbbi a “Hey Porsche!” felszólítással aktiválható. Ha minden jól megy, 2020 első felében már kapható lesz a Taycan, a Turbóért 152 ezer eurót, a Turbo S-ért 185 ezer eurót kérnek, ez ötven-hatvan millió forintnak felel meg.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Porsche)

Close