Close
Tavaszig kell várni a Mini történetének első elektromos autójára

Tavaszig kell várni a Mini történetének első elektromos autójára

Ősszel indul a gyártás, és jövő márciusban már haza is lehet vinni az év legjobban várt elektromos autóját. 

Ez pedig a Mini történetének első villanyautója lesz, néhány héttel ezelőtt mutatták be a rotterdami kikötő egyik hatalmas csarnokában.

Kevésbé szakavatottaknak is feltűnik, hogy a forma és a hagyományos vonal a Mini Cooper SE-nél is megmaradt, hiszen az elektromos változat ugyanarra a háromajtós alapra épül, mint a benzines testvére, ebből kikövetkeztethető, hogy ugyanarról a gyártósorról gördülnek majd le 2020 márciusától.

Joggal vetődhet fel a kérdés, hogy az alapból tökéletes városi négykerekűnek tűnő Mininek miért nem készült eddig villanyautós variánsa?

Nos, készült: minden elektromos BMW előfutára ugyanis egy Mini volt, melynek prototípusát 2008-ban mutatták be.

A Mini E-ből több mint ötszáz darabot gyártottak, aztán a flotta tagjait szétszedték, múzeumoknak adták, vagy bezúzták, a babérokat pedig a tapasztalatok alapján befejezett, 2013-ban bemutatott i3 aratta le, mint a BMW első sorozatgyártású elektromos autója. Bővebben erről a szálról itt lehet még olvasni.

Ami az elsőkerék-meghajtású Mini Cooper SE műszaki adatait illeti, motorja 135 kW-os, azaz 184 lóerős, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h, 7,3 másodperc alatt 100 km/h sebességre, végsebessége 130 km/h. Akkumulátora egyetlen feltöltéssel (utcai oszlopról 11 kW-tal, a villámtöltőről 50 kW-tal megy) 235–270 kilométernyi utazást garantál – jó hír, hogy a csomagtartó 211 literes térfogatát viszont egyáltalán nem csökkenti. Ennek az lett az ára, hogy az elektromos Mini karosszériája közel két centiméterrel magasabb.

Alapfelszereltségéhez többek között automata légkondicionáló, elektromos rögzítőfék, LED-technológiás első fényszórók, valamint hőpumpa-technológiával működő fűtőrendszer tartozik, továbbá említésre méltó a modern dizájnú, színes képernyős műszeregysége is.

A gyáriak körében csak Mini Electricként emlegetett autó stílusa tehát alig tér el a benzinestől,

néhány finom utalást viszont könnyedén kiszúrhatnak a hozzáértők.

Ilyen például a szürke hűtőmaszk citromsárga betéttel, a szintén sárgára pingált tükrök, a konnektort ábrázoló emblémák, illetve a vagányan kinéző, aszimmetrikus mintájú könnyűfém kerekei, melyek csak az elektromos változathoz járnak (természetesen maga az autó más színösszeállításban is rendelhető).

Első körben Németország, Anglia, Franciaország, Hollandia, Svédország és Norvégia kap az elkészült autókból, melynek ára 10,5 millió forinttól kezdődik, ami az állami támogatással kilencmillióra csökken.

Van egy jó hírünk.

Megjelent a Roadster magazin első nyomtatott kiadása, amelyben olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szép lett, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazin első számát.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: BMW)

Close