A japán kormány szokatlan problémával találta magát szemben – már ha ezt egyáltalán problémának lehet nevezni.
A járvány kezdete óta az országban nagyot zuhantak az alkoholeladások, részben a bárok korlátozásának következtében is, így pedig a kormány jelentős adóbevételtől esett el. Most úgy érezték, lépni kell az ügyben, és pályázatot hirdettek a Sake Viva! kampány keretében. A Nemzeti Adóhivatal ötleteket vár arra vonatkozóan, hogyan lehet ösztönözni a fiatalok körében az alkohol iránti keresletet például új szolgáltatásokkal, promóciós módszerekkel, termékekkel, dizájnnal, a mesterséges intelligencia vagy a metaverzum segítségével.
Az alkoholos italok hazai piaca a demográfiai változások, mint például a születésszám csökkenése és a népesség elöregedése, valamint a Covid-19 miatti életmódbeli változások hatására zsugorodik“
– olvasható a pályázat honlapján.
A versenyre szeptember 9-ig lehet jelentkezni a japán alkoholos italok minden típusára vonatkozó promóciós ötletekkel. A döntősöket szakértői konzultációra hívják októberben, a novemberi tokiói döntő előtt. A nyertes az adóhivatal tájékoztatása szerint támogatást kap a kereskedelmi tervéhez.
A kezdeményezéssel érthető okokból nem mindenki ért egyet. "Ez ugye valami vicc? Az alkoholtól tartózkodni jó dolog!" – írta valaki a Twitteren, de sokan mások is rámutattak arra, hogy nem tűnik egészen helyénvalónak, hogy egy kormányzati ügynökség ivásra ösztönözi a fiatalokat, és a kampány nem veszi figyelembe az egészségügyi kockázatokat, emellett nem tanúsít semmiféle érzékenységet az alkoholizmussal küzdő emberek iránt.
A japán egészségügyi minisztérium már korábban is figyelmeztetett a túlzott alkoholfogyasztás veszélyeire, és honlapján egy tavalyi bejegyzésben a túlzott alkoholfogyasztást "jelentős társadalmi problémának" nevezte, amely a csökkenés ellenére is fennáll.
A világ más tájain eközben rohamosan nő az alkoholmentes bárok népszerűsége, nem így Európa legtöbb alkoholt fogyasztó országában, amelyet biztosan nem tippelnénk a lista első helyére.
(Forrás: CNN, képek: Unsplash)
alkohol | japán | alkoholfogyasztás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!