A japán kormány szokatlan problémával találta magát szemben – már ha ezt egyáltalán problémának lehet nevezni.
A járvány kezdete óta az országban nagyot zuhantak az alkoholeladások, részben a bárok korlátozásának következtében is, így pedig a kormány jelentős adóbevételtől esett el. Most úgy érezték, lépni kell az ügyben, és pályázatot hirdettek a Sake Viva! kampány keretében. A Nemzeti Adóhivatal ötleteket vár arra vonatkozóan, hogyan lehet ösztönözni a fiatalok körében az alkohol iránti keresletet például új szolgáltatásokkal, promóciós módszerekkel, termékekkel, dizájnnal, a mesterséges intelligencia vagy a metaverzum segítségével.
Az alkoholos italok hazai piaca a demográfiai változások, mint például a születésszám csökkenése és a népesség elöregedése, valamint a Covid-19 miatti életmódbeli változások hatására zsugorodik“
– olvasható a pályázat honlapján.
A versenyre szeptember 9-ig lehet jelentkezni a japán alkoholos italok minden típusára vonatkozó promóciós ötletekkel. A döntősöket szakértői konzultációra hívják októberben, a novemberi tokiói döntő előtt. A nyertes az adóhivatal tájékoztatása szerint támogatást kap a kereskedelmi tervéhez.
A kezdeményezéssel érthető okokból nem mindenki ért egyet. "Ez ugye valami vicc? Az alkoholtól tartózkodni jó dolog!" – írta valaki a Twitteren, de sokan mások is rámutattak arra, hogy nem tűnik egészen helyénvalónak, hogy egy kormányzati ügynökség ivásra ösztönözi a fiatalokat, és a kampány nem veszi figyelembe az egészségügyi kockázatokat, emellett nem tanúsít semmiféle érzékenységet az alkoholizmussal küzdő emberek iránt.
A japán egészségügyi minisztérium már korábban is figyelmeztetett a túlzott alkoholfogyasztás veszélyeire, és honlapján egy tavalyi bejegyzésben a túlzott alkoholfogyasztást "jelentős társadalmi problémának" nevezte, amely a csökkenés ellenére is fennáll.
A világ más tájain eközben rohamosan nő az alkoholmentes bárok népszerűsége, nem így Európa legtöbb alkoholt fogyasztó országában, amelyet biztosan nem tippelnénk a lista első helyére.
(Forrás: CNN, képek: Unsplash)
japán | alkoholfogyasztás | alkohol
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!