Japán szupervasútjai, a bullet trainek, eleve egy kicsit misztikusak, de van egy, ami még ezen járművek közül is kitűnik a furcsaságával. Ez a yellow train, a sárga vonat.
Folyamatosan közelekedik, mégsem visz soha utasokat ez a japán vonat. Az ország híres a pontos és biztonságos vasúti közlekedéséről, ennek pedig az egyik letéteményese a Doctor Yellow.
A vonat szenzorokkal, adatrögzítőkkel és más hasonló eszközökkel van tele, ezért nem rá jegyet venni. A küldetése ugyanis a pálya és a felsővezetékek állapotának ellenőrzése. Figyeli a sínek stabilitását és sértetlenségét, és amint bármilyen problémát érzékel, arról jelentést küld az üzemeltető társaságnak.
Ezért hívják tehát doktornak, sárgára pedig azért festették, hogy éjszaka jobban látszódjon, és megkülönböztessék a többi vonattól – bár van zöld, illetve kék derékvonallal festett változata is. Felépítésükben és külsejükben nagyon hasonlóak a híres Shinkansen vonatokra, és a karbantartást teljes sebességnél, mintegy 270 km/óránál végzik, már csak azért is, hogy valós terhelésnél teszteljék.
Miután a Doctor Yellownak nincs nyilvános menetrendje, a megfigyeléséhez szerencse kell, ezért egy babona szerint szerencsét hoz a munkáját végző vonatot látni.
És most már az idő is sürget: az üzemeltető JR Central és JR West nemrég bejelentette, hogy a Doctor Yellow-t 2027 után kivonják majd a forgalomból, és a hagyományos külsővel megáldott N700S sorozat vonataival helyettesítik majd. A sárga doktor egyik régebbi változatát, a 922-26-ost kiállították a nagojai Vasúti Múzeumban.
Különleges vonat máshol is van, például az Egyesült Államok első valódi nagysebességű vonata Los Angeles és Las Vegas között, ami alig több mint két óra alatt teszi meg majd az utat, és éppen a Los Angeles-i olimpiára készülhet el.
yellow train | vonat | japán | doktor vonat
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!