Az USA eddig nem éppen arról volt híres, hogy vonatközlekedés fejlesztésének és népszerűsítésének úttörője lenne, ezért fordulhat elő, hogy nincs egyetlen nagysebességű vonata sem.
Legalábbis, ha nagy sebesség alatt a háromszáz kilométer/óránál kezdődőt értjük, mert kétszáz kilométer/órás vonatokat lehet találni, és idénre tervezik egy kétszáznegyven kilométer/órás vonat elindítását is, míg az átlagos sebesség száz kilométer/óra körül van. A helyzet azonban hamarosan megváltozik.
A napokban ugyanis megkezdődött az Egyesült Államok első igazi nagysebességű vasútvonalának építése, amely Los Angeles elővárosait köti majd össze Las Vegas fényeivel.
A projekt a remények szerint nemcsak bevezeti Amerikában a nagysebességű személyvonatok európai és ázsiai szabványait, hanem kereskedelmi modellt is kínálhat a nagysebességű vasútvonalak építéséhez az országban.
A Brightline West várhatóan négy éven belül, vagyis éppen a 2028-as Los Angeles-i nyári olimpiára készül el. Az utasokat akár háromszázhúsz kilométeres óránkénti sebességgel is szállítja majd az utasokat a 15-ös autópálya közepén, elhúzva a dugóban elakadt kocsisor mellett.
Az elemzők szerint ez az egymástól több száz kilométeres távolságra lévő nagyobb városok összekapcsolására összpontosító nagy sebességű vasút nagyon versenyképes lehet az autókkal és a repüléssel szemben.
A háromszázötven kilométeres út Las Vegasból Los Angeles külvárosába a tervek szerint alig több mint két órát fog igénybe venni, ami vonzó alternatíva a négyórás autózáshoz képest, amelyre évente ötvenmillió ember vállalkozik.
Eközben Közép-Európában is épülhet egy nagysebességű vasútvonal.
(Forrás: New Scientist, képek: Brightline West)
Brightline West | vasút | új | nagysebességű | sebesség
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!