Összetéveszthetetlen sziluettje és lenyűgöző eleganciája a világ legikonikusabb autói közé sorolja a harmincas években készült Type 57 SC Atlanticot. A legendás modellt Jean Bugatti, a márka alapítójának legidősebb fia alkotta.
Jean Bugatti 1909-ben a németországi Kölnben született, és a teljes neve, Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore Bugatti édesapja, Ettore olasz gyökerei előtt tiszteleg, később ebből származott a francia beceneve, Jean. A születése idején Ettore Bugatti még a gázmotorokat gyártó kölni Deutz gyártási osztályának vezetőjeként dolgozott.
Jean autók iránti szenvedélye már a gyermekkorában megmutatkozott.
Amikor Ettore Bugatti 1910-ben megnyitotta autógyártó üzemét Molsheimben, Jean az ideje nagy részét a műhelyben és a tervezőirodában töltötte. A tehetsége éppen abból a mesterségbeli tudásból virágzott ki, amit tizenéves korában a molsheimi üzemben sajátított el.
A húszas évek végétől Jean és Ettore Bugatti közös szakértelmének és munkájának köszönhető, hogy a Bugatti a világ egyik leghíresebb autómárkájává vált. Jean aztán 1936-ban nagyon fiatalon, mindössze 27 évesen örökölte meg a cég vezetését, és készen állt arra, hogy a Bugattit egy még ígéretesebb, virágzó jövő felé vezesse.
Páratlan stílusérzékkel
Jean szenvedélye volt az autók tervezése. Jó szeme volt hozzá, a dizájn és az esztétika iránti rendkívüli érzékével olyan időtlen karosszériaformákat hozott létre, amelyek a következő évtizedekben is jelentős hatással voltak az autóiparra. Még csak 21 éves volt, amikor már autókat tervezett a Bugatti számára.
Ettore Bugatti 1926-ban mutatta be a Type 41 Royale-t,
a világ legerősebb, legnagyobb és legfényűzőbb autóját,
amelyet páratlan erő és pazar belső tér jellemzett. Két évvel később szintén Jean tervezte azt a különleges roadster változatát, amit Armand Esders textilgyártó megrendelésére készített a Bugatti.
Az iparmágnás kétüléses kabriója ma is elbűvöl páratlan eleganciájával.
Mivel Esders kizárólag nappal kívánta vezetni az autót, ezért mindkét fényszórót leszerelték az autóról, ami szintén hozzájárult a különleges formájához. Jean mesteri munkájának számítottak a Type 46, a Type 55 és az Aerolithe nevű modellek is.
Lenyűgöző aerodinamika
Jean Bugatti leghíresebb alkotása kétséget kizáróan a Type 57 SC Atlantic volt, amely aerodinamikus formájával és a karosszéria hosszában vonuló szegecselt áramvonalidomával keltette fel a figyelmet. A harmincas évek szuperautója a Bugatti ma is érvényes három pillérét – a sebességet, a luxust és az eleganciát – testesítette meg.
Az Atlanticot ma a világ egyik legkülönlegesebb és legértékesebb autójaként tartják számon.
Csak négy példánya épült, és ebből kettő maradt fenn eredeti állapotában. A második Jeannak készült, és La Voiture Noire, azaz a fekete autó néven ismerték. 1938 után, feltehetőleg a második világháborúban nyoma veszett, az eltűnése a Bugatti történelmének legnagyobb rejtélye.
Jean Bugatti nem sokáig élvezhette a márka sikerét, 1939. augusztus 11-én, harmincévesen vesztette életét egy autóbalesetben, nem messze a Bugatti-gyártól. Egy próbaút során el kellett rántania a kormányt, hogy elkerüljön egy kerékpárossal való ütközést, és életveszélyesen megsérült. A közelben a molsheimi Bugatti-központ palotája a mai napig őrzi Jean és apja, Ettore emlékét.
Bámulatos elhivatottság
A Bugatti történelme tele van elhivatott pártolókkal, akik a világ legelismertebb márkájává tették a molsheimi gyártót. Az egyikük történetét nemrég meséltük el: Romano Artioli a kilencvenes években Modena környékén élesztette fel a Bugatti legendáját, az elképesztő kitartása példát jelenthet mindannyiunknak.
bugatti | jean bugatti | nagy sztori | molsheim | ettore bugatti
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!