Hivatalosan is megnyitott Kína régóta várt nemzetközi repülőtere Csengtuban, amely új lehetőséget kínál az óriáspandák rajongóinak.
Szecsuán tartomány fővárosa Sanghaj és Peking után a harmadik város lett a gigantikus országban, amely két nemzetközi repülőtérrel büszkélkedhet.
Maga a tartomány a világhírű pandafarm mellett fűszeres konyhájáról és gyönyörű tájairól ismert, melyek együtt Kína egyik legnépszerűbb turisztikai célpontjává tették az utóbbi években.
A mintegy 10,8 milliárd dollár költséggel felhúzott légi közlekedési csomópont az első fázisban 60 millió utas kiszolgálására is alkalmas lehet évente. A 710 ezer négyzetméternyi területén jelenleg három kifutópálya és két terminál üzemel, a végső fázisban pedig majd kétszer ekkora területen 120 millió utast szolgálhat ki egy év alatt. A Csengtu Tianfu Nemzetközi Repülőter a kínai határzár miatt egyelőre csak belföldi utasokat tud fogadni.
A repülőtér első fázisa öt év alatt készült el, és számos csúcstechnológiát tartalmaz; többek között arcfelismerő szoftvert, self check-in pultokat, intelligens biztonsági rendszereket, és mesterséges intelligenciával rendelkező robot concierge-eket. A repülőteret metróvonal köti össze a városközponttal, így az akár 140 km/órás sebességgel száguldó szerelvényeken 37-44 perc alatt megközelíthető a belvárosból.
Brendan Sobie légi közlekedési elemző szerint az új csengtui repülőtérre a folyamatos gyors növekedés miatt volt szükség. Kína belföldi piaca már teljesen kilábalt a járvány okozta nehézségekből, és gyorsan halad előre. Tekintettel a város méretére és központi fekvésére, Csengtu nagyon jó helyzetben van ahhoz, hogy ebből profitáljon. A Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) legfrissebb adatai szerint Kína belföldi légiforgalma 2021 áprilisában 6,8 százalékkal nőtt 2019 áprilisához képest, a világjárvány előtt a régi csengtui nemzetközi repülőtér pedig utasforgalma alapján a negyedik legnagyobbnak számított az országban. Brendan Sobie szerint ugyanakkor 2020-ban a második helyen állt, mert a többi nagy repülőtérrel ellentétben a járvány kevésbé érintette, mivel leginkább a belföldi piacra támaszkodott.
A Csentgu Tianfu Nemzetközi Repülőtér egyébként csak egy a sok közül, melyet Kína az elkövetkező években tervez megnyitni. A kormány által 2021 elején kiadott tervezet értelmében az ország célja, hogy 2035-re négyszáz repülőtér legyen használatban, ami elég nagy ugrás a jelenleg működő 241-hez képest.
Az elmúlt évek legjelentősebb kínai létesítmény-beruházása a pekingi Daxing nemzetközi repülőtér volt, amelyet 2019-ben adtak át a nagyközönségnek. A néhai Zaha Hadid építész és kínai partnerei által tervezett komplexum kilencvenhét futballpálya méretű terminállal büszkélkedhet.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
csúcs | kína | mega | nagy sztori | Csentgu Tianfu Nemzetközi repülőtér
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!