Hivatalosan is megnyitott Kína régóta várt nemzetközi repülőtere Csengtuban, amely új lehetőséget kínál az óriáspandák rajongóinak.
Szecsuán tartomány fővárosa Sanghaj és Peking után a harmadik város lett a gigantikus országban, amely két nemzetközi repülőtérrel büszkélkedhet.
Maga a tartomány a világhírű pandafarm mellett fűszeres konyhájáról és gyönyörű tájairól ismert, melyek együtt Kína egyik legnépszerűbb turisztikai célpontjává tették az utóbbi években.
A mintegy 10,8 milliárd dollár költséggel felhúzott légi közlekedési csomópont az első fázisban 60 millió utas kiszolgálására is alkalmas lehet évente. A 710 ezer négyzetméternyi területén jelenleg három kifutópálya és két terminál üzemel, a végső fázisban pedig majd kétszer ekkora területen 120 millió utast szolgálhat ki egy év alatt. A Csengtu Tianfu Nemzetközi Repülőter a kínai határzár miatt egyelőre csak belföldi utasokat tud fogadni.
A repülőtér első fázisa öt év alatt készült el, és számos csúcstechnológiát tartalmaz; többek között arcfelismerő szoftvert, self check-in pultokat, intelligens biztonsági rendszereket, és mesterséges intelligenciával rendelkező robot concierge-eket. A repülőteret metróvonal köti össze a városközponttal, így az akár 140 km/órás sebességgel száguldó szerelvényeken 37-44 perc alatt megközelíthető a belvárosból.
Brendan Sobie légi közlekedési elemző szerint az új csengtui repülőtérre a folyamatos gyors növekedés miatt volt szükség. Kína belföldi piaca már teljesen kilábalt a járvány okozta nehézségekből, és gyorsan halad előre. Tekintettel a város méretére és központi fekvésére, Csengtu nagyon jó helyzetben van ahhoz, hogy ebből profitáljon. A Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) legfrissebb adatai szerint Kína belföldi légiforgalma 2021 áprilisában 6,8 százalékkal nőtt 2019 áprilisához képest, a világjárvány előtt a régi csengtui nemzetközi repülőtér pedig utasforgalma alapján a negyedik legnagyobbnak számított az országban. Brendan Sobie szerint ugyanakkor 2020-ban a második helyen állt, mert a többi nagy repülőtérrel ellentétben a járvány kevésbé érintette, mivel leginkább a belföldi piacra támaszkodott.
A Csentgu Tianfu Nemzetközi Repülőtér egyébként csak egy a sok közül, melyet Kína az elkövetkező években tervez megnyitni. A kormány által 2021 elején kiadott tervezet értelmében az ország célja, hogy 2035-re négyszáz repülőtér legyen használatban, ami elég nagy ugrás a jelenleg működő 241-hez képest.
Az elmúlt évek legjelentősebb kínai létesítmény-beruházása a pekingi Daxing nemzetközi repülőtér volt, amelyet 2019-ben adtak át a nagyközönségnek. A néhai Zaha Hadid építész és kínai partnerei által tervezett komplexum kilencvenhét futballpálya méretű terminállal büszkélkedhet.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
kína | nagy sztori | új | panda | csúcs | Csentgu Tianfu Nemzetközi repülőtér
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!