Világjárók, megcsillant egy kis reménysugár!
Valószínűleg még nagyon sokáig nem utazhatjuk körbe a földet, most azonban egy új kezdeményezés kitárhatja a külföldre utazás kapuit. Mindezt persze a lehető legóvatosabban és legmegfontoltabban.
Mi az az „utazási buborék”?
Először Ausztrália és Új-Zéland, majd a balti államok (Litvánia, Lettország és Észtország), végül pedig Görögország, Ciprus és Izrael is hasonló javaslatot tett a külföldi látogatásra. Ez lenne az utazási buborék, ami azt jelenti, hogy két-három adott ország felállít egy biztonságos turisztikai zónát egymás közt, ahová az adott országok lakói elutazhatnak. Tehát a gyakorlatban ez azt jelentené, hogy egy litván szabadon elutazhat Lettországba és Észtországba, de máshová nem. Az elmélet hasonlít a „szociális buborékra", ahol adott kis számú embercsoport találkozhat limitált számú embercsoporttal a korlátozások alatt. Csak itt nem emberek, hanem korlátozott számú országok lakói járhatnának össze.
A turizmus fellendítésére emellett az országok vezetői már tanácskoznak egy „koronafolyosó” létrehozásáról, mely a nemzetközi utazás újraindításának szintén egy fontos lépése lehet. Harry Theoharis, Görögország turizmusért felelős minisztere úgy fogalmazott:
„Mikor Izrael ajtaján kopogtattunk, az ajtót szélesre tárták. Ciprussal hasonló a helyzet: az igény mindkét országban megvan.”
A buborék azonban felvet néhány problémát: Izraelben egyelőre még mindig kéthetes karanténba kell vonulnia minden külföldről érkező állampolgárnak, Görögország és Ciprus esetében pedig ez azt jelentené, hogy az EU semmilyen más országából nem fogadnának turistákat az adott időszakban. A javaslattal Észtország, Litvánia és Lettország állt elő, akik május tizenötödikétől megengedik a polgároknak, hogy a három ország közt szabadon közlekedhessenek, így enyhítve a karanténállapoton.
Az Egyesült Királyság és Franciaország pedig a napokban bejelentette, hogy az egymástól érkező polgároknak nem kell kéthetes karanténba vonulniuk (tehát egy britnek nem kell tizennégy napos izolációba vonulnia francia területre érkezéskor és fordítva). Egyik kormány sem tisztázta, hogy pontosan mi indokolja ezt a döntést, de a fentiek alapján arra lehet tippelni, hogy a következő hónapokban létrejöhet egy angol–francia buborék – mivel olyan tízmillió brit szeli át átlagosan évente a csatornát, ez elég népszerű döntés lehet.
Egyelőre még nem tudni, hogyan folytatódnak a kijárási enyhítések és a turizmus fellendítésére tett erőfeszítések, de lehet, hogy ezek az utazási buborékok egy lépéssel közelebb visznek a régi, szép idők utazgatásaihoz.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: TimeOut)
francia | litvánia | lettország | ciprus | balti | covid
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!