Islay szigetéről kapta a nevét a Land Rover legendás terepjárójának legújabb különkiadása. Az eredeti Defender gyártása már régen befejeződött, de néhány korábban készült példányt átépítenek ehhez a különleges limitált szériához, aminek a whiskyhez is van köze.
Skócia egyik legjellegzetesebb, mégis legkevésbé ismert szigete Islay. A Hebridák szigetei közül a legdélebbre fekszik, körülbelül háromezren lakják, és mivel távolabb található a partoktól, ezért viszonylag kevés turista keresi fel. Akik mégis, főleg madármegfigyelés céljából érkeznek, Islay gazdasága azonban inkább a szeszfőzdékre épült, amiből kilenc is található a szigeten.
Islay a világ egyik legismertebb terepjárójának történetében is fontos szerepet játszott.
A Rover korábbi ügyvezetője, a Land Rover alapítója, Spencer Wilks gyakran nyaralt itt. A birtokát, ami ma Laggan Estate néven stílusos szálláshely, a prototípusok tesztelésére használták, és a vadregényes tájat elnézve nem nehéz megérteni, hogy miért.
1947-ben, amikor Wilks az egyik Land Rover prototípussal végighajtott a zord tájon,
a birtok vadőre megjegyezte, hogy ez egy igazi land rover, így született meg a márka neve.
Wilks saját maga is szívesen járt később egy Land Roverrel, és ez ihlette a klasszikus Defender legújabb különkiadását, amit a tiszteletére Islay Editionnek neveztek el.
Az évtizedek során rengeteget fejlődött az eredeti Land Rover, ami később, a típusválaszték bővítésekor kapta meg a Defender nevet, és a gyártása 2016-ban ért véget. Jelenleg a stílusában az elődjét idéző, de minden részletében modern, és továbbra is kiváló terepjáró új Defender készül, ám a Land Rovernél nem felejtették el az ősmodellt sem.
A veterán járművek restaurálásával foglalkozó Land Rover Classic részleg mutatta be az Islay Edition különkiadást.
Az építése során alaposan felújítják és korszerűsítik a 2012 és 2016 között gyártott autókat. Minden egyes példányt a megrendelő ízlésére alakítanak, és kézzel szerelnek össze, ezzel egy páratlan gyűjtői darab kerülhet a birtokukba.
Az Islay Edition a valaha volt legerősebb klasszikus Defender is egyben,
az 5 literes V8-as benzinmotorja 405 lóerőre képes, amivel a modernebb konstrukciókat megszégyenítő gyorsulásra képes, a felfüggesztést és a fékrendszert is ehhez igazították. A műszerfalra korhű megjelenésű, de navigációra és telefon-kihangosításra képes rádiót szereltek.
Az üléseket, az ajtókat, de még a műszerfalat és a tetőt és Windsor bőrrel borították, a berendezés pedig számtalan helyen utal Islay szigetére. A tweedmintás kárpit betétjei például helyben szőtt gyapjúból készülnek, a színei közül a kék a tengert és az eget, a lila a hangát, a sárga pedig a tőzeges, füves tájat juttatja eszünkbe.
Még érdekesebb a tárolórekesz, aminek tálcája a Kilchoman lepárlójából származó whiskys tölgyfahordókból készült.
A lepárló egyébként is kapcsolódik az autóhoz, hiszen Wilks unokája, Kathy a férjével, Anthonyval alapította 2005-ben. A Defender különkiadásához pedig limitált kiadású whiskyt is gyártanak, amiből az autó minden vevője kap egy üveggel.
Nem lesznek sokan, az Islay Edition ugyanis igazi gyűjtői ritkaság lesz, a Land Rover Classic műhelyében csak harminc példányt építenek, és egyenként 260 ezer eurót kérnek érte. Ez csaknem százmillió forintnak felel meg a Land Rover történelmének egy értékes darabkájáért, amit Skócia egyik kevésbé ismert tája keltett életre.
Ez is érdekelhet:
land rover | land rover defender | nagy sztori | islay | Skócia
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!