A Land Rover nemrég modern utóddal váltotta le a klasszikus Defendert, és most egy limitált széria erejéig elővette a legendás elődjét, amelyet V8-as motorral szereltek fel.
A régi modellek újrakiadása az autógyártóknál is egyre gyakoribb, ezúttal a Land Rover Classic vett elő egy kedvelt klasszikust. Az eredeti Defender búcsúszériája volt a Works V8 kiadás, amelyet ötliteres, 405 lóerős V8-as motorral és nyolcfokozatú automata váltóval szereltek, most ezt készítették fel a legkeményebb kihívásokra.
A Trophy változatot csörlővel, tetőcsomagtartóval, megemelt légbeszívóval, plusz reflektorokkal és terepabroncsokkal szerelték fel.
A rövidebb 90 és hosszabb 110 változatban is rendelhető Defender jellegzetes sárga fényezést kapott, hasonló színű 16 colos kerekekkel, fekete motorháztetővel, míg az utasteret fekete bőrkárpittal és Recaro ülésekkel tették modernebbé.
A limitált szériás modellből huszonöt példányt készítenek el a Land Rover Classic műhelyében, és
a vevők nemcsak az autót kapják meg, hanem egy kalandot is hozzá,
egy háromnapos kalandversenyen próbálhatják ki az eastnori kastélyhoz tartozó birtokon, ahol a Land Rover modelljeit is fejlesztik és tesztelik.
Terepjárás minden szinten
A Land Rover mára korántsem csak a puritán terepjáróiról ismert, olyan elegáns szabadidő-járműveket is gyártanak, mint az áramvonalas formájú és high-tech berendezésű Range Rover Velar. A klasszikus Defenderrel azonban nem a várost, hanem egy olyan kalandot vennénk célba, amihez egy tetősátorra is szükség lesz.
kalandtúra | land rover defender | terepjáró | land rover
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!