Az ötvenes években világ körüli útra indultak ezzel a Land Rover lakóautóval

Az ötvenes években két kanadai fiatal világ körüli útra indult egy Land Rover lakóautóval. Bristol Foster biológus és barátja, Robert Bateman művész és természettudós élete kalandja volt a 14 hónapig tartó utazás.

1957 júliusában egy nem mindennapi kaland vette kezdetét, amikor Dr. Bristol Foster és Robert Bateman világ körüli útra indultak egy Land Roverrel, és semmi más nem vezérelte őket, csak a kíváncsiság és a felfedezés öröme. Bateman később azt mondta róla, hogy ez volt a legszabadabb és talán a legbékésebb időszak egész életében. A 60 ezer kilométeres útról annak idején rendszeresen közöltek cikkeket az egyik torontói lapban, ahol Rover Boys néven emlegették őket, és sokakat inspiráltak a kalandjaikkal.

Szükségük volt egy járműre, amivel a világ legtávolabbi részein is leküzdhetik a kihívásokkal teli terepet, és Foster már az elején kijelentette, hogy

természetesen Land Rovernek kell lennie.

A Series I-es 1957. május 2-án készült el a Land Rover solihulli gyárában, kétliteres, négyhengeres benzinmotorral és hosszú tengelytávú alvázzal. Az autó aztán a wimbledoni Pilchershez került, ahol elkészült a homokszínűre fényezett egyedi alumínium karosszéria, a zöld bőrkárpit, a kétágyas hálófülke, és minden más, ami egy ilyen expedícióhoz kellhet.

Mai szemmel nézve a Land Rover hálófülkéje igencsak puritánnak tűnik, de

annak idején ez a berendezés az elérhető legjobbnak számított.

A kalandorok a humornak sem voltak híján, az autó elejére erősített benzines és vizeskannára a Gin és Tonic feliratokat festették.

A The Grizzly Torque névre keresztelt járművet Skóciában próbálták ki, majd júliusban a nyugat-afrikai Aranypart felé vették az irányt, aztán átvágtak Közép-Afrikán, miközben Ghánán, Togón, Kamerunon, Egyenlítői-Guineán, Nigérián, Kongón, Ruandán, Burundin, Tanzánián, Kenyán és Ugandán haladtak keresztül. Innen hajóval indultak Indiába, ahol Nepálon, Mianmaron, Malajzián, Thaiföldön, Szingapúron és végül Ausztrálián vágtak keresztül.

Még felsorolni is hosszú az országokat, hát még bejárni az ötvenes években egy Land Roverrel!

Miután a páros visszatér Kanadába, Foster egy pár évig még használta az autót, majd eladta egy texasi diáknak, aki aztán egy farmernek adta tovább. Bateman és Foster később mindent megtett, hogy felkutassák a Land Rovert, de évtizedekig nem hallottak felőle, csak 2008-ban fedezte fel az addigra átfestett, lepusztult autót a márka egyik rajongója. Foster felismerte, hogy az egykori autójáról van szó, megvásárolta, majd alapos felújítás vette kezdetét, hogy a Grizzly Torque pontosan úgy nézzen ki, mint amikor 1957-ben nekivágtak vele a nagy kalandjuknak.

Az autót felfedező Alan Simpson vezette a két évig tartó, 300 ezer dollárba kerülő restaurálást, amiben Foster korabeli fényképei segítették, Bateman pedig újrafestette az autó oldalára azokat az ábrákat, amelyek az utazásuk során meglátogatott országokat jelképezik. Az újjászületett Grizzly Torque volt a Land Rover alapításának hetvenedik évfordulójára szervezett ünnepségek egyik sztárja, és most az értékéhez képest jutányos áron lehet lecsapni rá: az RM Sotheby’s aukcióján 80-120 ezer dollár közötti összeget várnak érte.

Ez is érdekelhet:

Skócia legelszigeteltebb sarkát idézi meg a Land Rover

Islay szigetén született meg a Land Rover neve, ezt eleveníti fel a klasszikus Defender különkiadása.

land rover | lakóautó | expedíció | terepjáró | világkörüli út

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom