A német posta lépése a levélküldemények jelentőségének csökkenését is tükrözi, miközben lefarag az ország karbonlábnyomából.
Hatvanhárom év után március 28-án éjjel szállították el az utolsó leveleket Észak- és Dél-Németország között az Eurowings és a Tui Fly repülőgépei, amelyek a Stuttgart-Berlin, Hannover-München és Hannover-Stuttgart útvonalakon közlekedtek.
Az említett célállomások között a küldeményeket ezentúl közúton szállítják majd, így a vállalat több mint nyolcvan százalékkal csökkentheti a szállításhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátását ezeken az útvonalakon.
Mint Marc Hitschfeld, a cég anyavállalatának, a DHL Group németországi posta- és csomagküldő részlegének operatív igazgatója elmondta,
a klímaváltozás idején a belföldi levelek légipostázása már nem indokolható – már csak azért sem, mert a levelek gyors kézbesítése már nem akkora elvárás, mint az elmúlt évtizedekben volt.
A német kabinet már decemberben jóváhagyta a jogszabály-tervezetet, most még rá kell bólintania a parlamentnek is. Ezzel együtt kisebb lenne a nyomás a postán a levelek kézbesítési idejével kapcsolatban is, így tovább lehetne csökkenteni a költségeket. Jelenleg a levelek legalább nyolcvan százalékát a feladást követő munkanapon kézbesíteni kell. A tervezett új szabályok szerint a harmadik munkanapig kell majd kilencvenöt százalékot kivinni.
A német belföldi postai járatok 1961 szeptemberében indultak, de az 1990-es évek közepe óta mind a légi úton szállított postai küldemények mennyisége, mind a kiszolgált célállomások száma drasztikusan lecsökkent.
A magyar posta három éve vezetett ki két, valaha nagyon népszerű szolgáltatást, Párizsban pedig valódi turistacsalogatóvá váltak az elkallódott postai csomagokat áruló boltok.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
posta | repülő | levelek | légi
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!