Bár a légiutas-kísérők alapfeladata, hogy foglalkozzanak az utasok észrevételeivel, van egy kérés, amit titokban idegesítőnek tartanak.
A huszonnyolc éve légikísérőként dolgozó Heather Poole a CNN-nek elmondta,
hogy az utasok leggyakrabban az elromlott fedélzeti szórakoztató rendszer, a wifi hiánya és a hátradöntött ülések miatt panaszkodnak – ezekből pedig néha már elege van a személyzet tagjainak.
Az ülésdöntés régóta vita tárgyát képezi, egyes esetek például annyira elfajultak, hogy a személyzetnek kellett közbelépnie. Bár a hátradöntéshez mindenkinek joga van, sokan felháborodhatnak a helyhiány miatt az amúgy is zsúfolt repülőgépeken. Az sem szokott segíteni, hogy az ülések egyre kisebbek, így kevesebb hely marad a nyújtózkodásra.
Poole szerint vitás esetben a légiutas-kísérőkhöz fordulni nem igazán jár eredménnyel, mivel "semmit sem tudnak tenni a hátradőlő ülésekkel kapcsolatban".
"Ha valaki rúgdossa az ülést, vagy azzal fenyegetőzik, hogy arcon vágja a másikat, akkor őt fogják eltávolítani a gépről, nem pedig azt, aki két centivel hátrébb tolta az ülését" – mondja. Hozzátette, ha valaki mégis hátradönti, akkor udvariasan, lassan tegye meg, és figyeljen a mögötte ülőre, hogy elkerülje mondjuk a laptopja összetörését. A hátradöntéshez egyébként nem kötelező engedélyt kérni a mögöttünk ülőtől.
Poole úgy véli, az alapvető probléma valójában az, hogy a légitársaságok túl sok ülést szorítanak össze a gépen. "Az egész valójában a helyről szól, a legtöbb légitársaság lehetőséget ad arra, hogy több helyet vásároljunk magunknak."
Egyesek szerint a légitársaságok azért teszik kényelmetlenebbé az üléseket, hogy az utasokat több pénz elköltésére ösztönözzék. A Flyers Rights azt állítja, hogy Amerikában a 2000-es évek eleje óta a normál turistaosztályon a szabványos ülések szélessége átlagosan negyvenhét centiről negyvenháromra csökkent.
A fapados légitársaságok már évekkel ezelőtt megszüntették az ülések hátradöntésének opcióját, a Ryanair például már 2004-ben lemondott róla. De a hosszabb járatokat (és alvást igénylő repülőutakat) kínáló társaságok is csendben eltörlik ezt a funkciót.
Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
légiutas-kísérők | unalmas | panasz | repülés | utazás
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!