Bár a légiutas-kísérők alapfeladata, hogy foglalkozzanak az utasok észrevételeivel, van egy kérés, amit titokban idegesítőnek tartanak.
A huszonnyolc éve légikísérőként dolgozó Heather Poole a CNN-nek elmondta,
hogy az utasok leggyakrabban az elromlott fedélzeti szórakoztató rendszer, a wifi hiánya és a hátradöntött ülések miatt panaszkodnak – ezekből pedig néha már elege van a személyzet tagjainak.
Az ülésdöntés régóta vita tárgyát képezi, egyes esetek például annyira elfajultak, hogy a személyzetnek kellett közbelépnie. Bár a hátradöntéshez mindenkinek joga van, sokan felháborodhatnak a helyhiány miatt az amúgy is zsúfolt repülőgépeken. Az sem szokott segíteni, hogy az ülések egyre kisebbek, így kevesebb hely marad a nyújtózkodásra.
Poole szerint vitás esetben a légiutas-kísérőkhöz fordulni nem igazán jár eredménnyel, mivel "semmit sem tudnak tenni a hátradőlő ülésekkel kapcsolatban".
"Ha valaki rúgdossa az ülést, vagy azzal fenyegetőzik, hogy arcon vágja a másikat, akkor őt fogják eltávolítani a gépről, nem pedig azt, aki két centivel hátrébb tolta az ülését" – mondja. Hozzátette, ha valaki mégis hátradönti, akkor udvariasan, lassan tegye meg, és figyeljen a mögötte ülőre, hogy elkerülje mondjuk a laptopja összetörését. A hátradöntéshez egyébként nem kötelező engedélyt kérni a mögöttünk ülőtől.
Poole úgy véli, az alapvető probléma valójában az, hogy a légitársaságok túl sok ülést szorítanak össze a gépen. "Az egész valójában a helyről szól, a legtöbb légitársaság lehetőséget ad arra, hogy több helyet vásároljunk magunknak."
Egyesek szerint a légitársaságok azért teszik kényelmetlenebbé az üléseket, hogy az utasokat több pénz elköltésére ösztönözzék. A Flyers Rights azt állítja, hogy Amerikában a 2000-es évek eleje óta a normál turistaosztályon a szabványos ülések szélessége átlagosan negyvenhét centiről negyvenháromra csökkent.
A fapados légitársaságok már évekkel ezelőtt megszüntették az ülések hátradöntésének opcióját, a Ryanair például már 2004-ben lemondott róla. De a hosszabb járatokat (és alvást igénylő repülőutakat) kínáló társaságok is csendben eltörlik ezt a funkciót.
Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
unalmas | utazás | panasz | repülés | légiutas-kísérők
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!