A légitársaságok nagyon gondosan állítják össze a programot, amiből az utazók válogathatnak.
A Business Insider három amerikai vállalatot kérdezett meg az ezzel kapcsolatos műhelytitkokról. Mint a cikkből kiderül, a Delta Air Lines például az elmúlt évtizedben nem kevesebb mint egymilliárd dollárt fektetett be az utasok szórakoztatásába, és más légitársaságokhoz hasonlóan együttműködik a hollywoodi stúdiókkal, hogy a legfrissebb kasszasikereket is bemutathassa.
A Delta Studio tartalomért felelős csapata először is elemzést készít az iparági trendekről, arról, hogy hogyan teljesít egy-egy film a mozikban, de igyekeznek rejtett gyöngyszemeket is felfedezni. A United Airlines arról számolt be, hogy minden év végén egyeztet a filmstúdiókkal, hogy eldöntse, a következő évben mely filmeket adja hozzá a műsortárhoz.
Az idei év egyik nagy slágere egyébként mind a United, mind a Delta fedélzetén az Indiana Jones és a sors tárcsája volt.
A United járatain ugyanakkor 2023-ban a legtöbben a John Wick: 4. felvonást és a Last of Us-t nézték.
A légitársaságoknak a tartalom kiválasztásakor nagyon sokféle utas igényeit kell figyelembe venniük: különböző korú, kulturális hátterű és foglalkozású emberek ízlésének közös halmazát kell megtalálni.
A JetBlue mindig keresi az újdonságokat, mint amilyen idén a Barbie és a Super Mario Bros. volt, de a bevált klasszikusok is ott vannak a tarsolyukban, mint a Jóbarátok és A hivatal. A cég tartalomstratégiáért felelős munkatársa minden hónapban elemzi a felkapott filmes és televíziós tartalmakat, a légitársaság pedig a nyáron megállapodott a Peacock streaming platformmal is.
A Delta havonta ad hozzá új filmeket a kínálathoz, és fél-egyévente frissíti a repertoárt, míg a JetBlue-nál egy film körülbelül négy-tíz hónapig marad műsoron. Egy műfaj van, amit minden légitársaságnál érthető okokból kerülnek: a katasztrófafilmek.
Ha inkább a telefonodról néznél filmet a repülőúton, akkor jó, ha ismered ezt a trükköt.
(Forrás: Business Insider, képek: Getty Images, Unsplash)
repülő | filmek | légitársaság | film | repülőút
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!