Nemrég írtunk arról, hogy Franciaország betiltana néhány rövid távú járatot, és Brüsszel is hasonlót tervez. Most azonban több európai légitársaság is tiltakozásának adott hangot.
A vállalatok a szabad mozgáshoz való jogra hivatkoznak, a légi közlekedési ágazat pedig attól tart, hogy a tilalom tágabb korlátozásoknak adhat zöld utat Európa-szerte. A légitársaságok a repterekkel együtt új stratégián dolgoznak, hogy megakadályozzák az egyelőre három francia útvonalra vonatkozó, három évre tervezett tilalmat.
„Az EU alapelve biztosítja a nyitott és liberalizált piacot és azt, hogy bármely európai légitársaság szabadon biztosítson szolgáltatást a kontinensen.
Ez pedig alapvetően a mozgás, az emberek és a polgárok szabadságának támogatását szolgálja Európa-szerte”
– mondta egy vezető iparági tisztviselő.
Ugyanakkor az iparág arra is hivatkozik, hogy a tilalom kevesebb útvonalat érint, mint az várható volt, így aztán nem csökkenti eléggé a kibocsátást, vagyis tulajdonképpen semmi értelme.
„Kínos helyzetbe hozzuk az embereket az adatokkal.
Ha minden ötszáz kilométernél rövidebb repülőutat betiltanánk Európában…az kevesebb, mint az európai CO2-kibocsátás négy százaléka lenne, igaz? Talán vannak, akik ezt 80 százaléknak érzékelik. Ez nem megoldás” – mondta Willie Walsh, a légitársaságok globális kereskedelmi szövetségének vezetője.
A betiltandó útvonalak Franciaország légi közlekedésből származó kibocsátásának 0,23 százalékát, a közlekedési szektor összes kibocsátásának 0,04 százalékát, a légi közlekedési szektorban pedig a kibocsátások 0,02 százalékát teszik ki. A francia repülőterek szövetsége panaszt nyújt be a francia államtanácshoz a tilalom miatt.
Nem ez az egyetlen várható, közlekedési eszközökre vonatkozó tilalom Franciaországban.
(Forrás: Scehngen Visa Info, képek: Getty Images)
légitársaság | repülési tilalom | franciaország | légitársaságok
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!