Mégsem érdemes betiltani a rövid távú járatokat? Meglepő következtetésre jutott egy tanulmány

Több európai ország is extra adót vetett ki a rövid távú, azaz ötszáz kilométeren belül található úti célokra közlekedő járatokra, de van, ahol a tilalom is szóba került. Egy új tanulmány viszont megkérdőjelezi mindennek az értelmét.

„Az extra rövid távú repülések betiltása: környezetvédelmi bizonyosság vagy politikai turbulencia?“ című kutatás eredményeit a Twitteren osztották meg a szerzők, Frédéric Dobruszkes, Giulio Mattioli és Laurette Mathieu.

A tanulmány azt modellezte, milyen hatással lenne a károsanyag-kibocsátásra, ha Európa mind a 31, légiközlekedésben részt vevő országa betiltaná az ötszáz kilométeres táv alatti járatokat.

A kutatók azt találták, hogy ennek talán nem lenne sok értelme, miután ezek az utak az összesnek mintegy 28 százalékát teszik ki, eközben az összes üzemanyag-felhasználásnak pusztán hat százalékáért felelnek.

A hosszú távú (400 kilométeres feletti) járatok ehhez képest mindössze hat százalékát jelentik az összes útnak, miközben a kibocsátás 47 százaléka kapcsolódik hozzájuk. A tanulmány arra a következtetésre jut, hogy a rövid távú járatok megcélzása, (amelyek gyakran azért jöttek létre, hogy a földrajzi fizikai akadályokat leküzdjék),

keveset tesz hozzá a repülés klímára gyakorolt hatásának csökkentéséhez.

Ezzel szemben sürgősen szükség lenne a hosszú távú járatok szabályozására.

Giulio Mattioli közlekedéskutató és a tanulmány egyik szerzője a Twitteren azt írta, hogy a rövid repülések emissziós hatását „eltúlozzák”, ami beárnyékolja a hosszú távú repülések súlyos hatásairól szóló értelmes beszélgetéseket.

Mint hozzátette, „a politikai döntéshozók nyilvánvalóan érdekeltek abban, hogy a rövid távú járatokra összpontosítsanak, mivel ezeket általában alacsony költségű intézkedésekkel lehet szabályozni, és nem lesznek dühösek az emberek. Ez azonban nem sokat segít a kibocsátáson, tehát ha valakit érdekel a klíma, annak többet, sokkal többet kell tennie.

A valódi megoldást talán a teljesen elektromos vonat-repülő hibrid hozza majd el, bár egyes kutatások szerint már a radikális klímacélok teljesítése sem menti meg az időjárást.

(Forrás: Independent, képek: Getty Images)

széndioxid | károsanyag | károsanyag-kibocsátás | kutatás | repülőút

FOLYTASD EZZEL

Három nap alatt bejárhatod a világot és nyaralást nyerhetsz a Hungexpón, az Utazás kiállításon

A valaha volt legmelegebb februárt éljük, Európa síközpontjai sorra zárnak be

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom