Szakértők elmondták, mikor a legjobb repülővel, busszal és vonattal utazni

A kérdés árnyalt lehet, függ a mindenkori helyzetünktől és elvárásainktól. Például: szeretnénk-e elkerülni a késéseket, vagy inkább pénzt spórolnánk? Jöjjenek hát a szakártői tanácsok!

Repülőgép

Általában a reggeli járatok előnyösebbek, mint a délutáni vagy esti opciók, mivel a nap korábbi szakaszában kevesebb probléma adódhat.

A reggeli órákban több okból is kisebb a késések és a járattörlések valószínűsége, mivel általában nem nagyon fordulhat elő késésekből adódó csúszás.

Ha viszont később induló járatra szállunk fel, az érkező repülőgép – vagy az azt megelőző járat – késése hólabdaeffektusban késleltetheti a gépet, ami a nap előrehaladtával egyre rosszabb lehet.

Plusz ott van még a reggeli időjárás is. – Ebből a szempontból nincs akkora instabilitás, mert a hőmérséklet ilyenkor hűvösebb. Így, ha van is csapadék, a helyzet nem lesz súlyos – mondta Dr. Dan Bubb, a Las Vegas-i Nevadai Egyetem professzora, egykori pilóta. – Ez pedig segít elkerülni a késéseket is. Ráadásul, ha reggeli járatot választunk, akkor megmarad az egész nap kitalálni B vagy C tervet arra az esetre, ha a dolgok balul sülnének el. Végül pedig – aligha mondunk újat vele –, a repülőjegyek általában olcsóbbak a kevésbé népszerű órákban.

Vonat

A vonatokat gyakran veszik igénybe ingázáshoz, így nem meglepő, hogy esetükben a csúcsforgalom kérdése majdnem annyira érvényes, mint az autóknál. A reggeli és esti órák általában forgalmasabbak és drágábbak a jegyek is, ezért a délutáni időszak a legjobb választás.

– Vonattal utazni 12 és 17 óra között ideális – mondja Staffo Dobrev, a Wanderu utazási oldal kommunikációs igazgatója. – Ebben az időszakban a vonatjegyek akár 33 százalékkal olcsóbbak lehetnek, mint a nap többi részében. Nemcsak kedvezőbb árfekvésűek, de könnyebben beilleszthetők a menetrendbe is. Nagy átlagot nézve több vonat indul délután, ami több lehetőséget és rugalmasságot biztosít.

Busz

Két fő tényezőt kell figyelembe venni, ha busszal utazunk: a csúcsforgalmat és a jegyárakat. Ha fontos szempont a pontosság, lehetőség szerint ajánlott elkerülni a csúcsforgalmat, különösen, ha nagyvárosból indulunk vagy oda érkezünk.

A reggel 6 és 12 óra közötti indulás az az időszak, amely a legnagyobb változatosságot kínálja az utazási lehetőségeket tekintve. Kora reggeli utazással elkerülhető a teltházas busz is, mivel a buszozók túlnyomó többsége inkább délután indul útnak.

Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images)

utazás | repülés | tipp | tanács | legjobb

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Salalah – A téli üdülések új slágere

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
A csendes luxus titka: ismerd meg a Falconerit!