Ha rákattintunk a Local’s Lore nevű oldalra, egy fényesre polírozott, az Insta-esztétika csúcsát jelentő felületet találunk, ami nem csak egy üres bűvésztrükk. A Local’s Lore fontos funkciót lát el, olyan, mintha lenne egy makulátlan ízléssel megáldott barátunk a világ minden városában, egy megbízható, bennfentes kalauzunk, aki garantálja, hogy az utazásaink során ne fussunk vakvágányra. Az oldal annyira penge, az ötlet annyira telitalálat, hogy nagyon meglepődtünk, amikor kiderült, egy hazai kezdeményezésről van szó. Megkértük az ötletgazdát, Suri Adriennt, hogy mesélje el nekünk, hogyan született meg a Local’s Lore és hol tart most.
– Úgy 4-5 éve egy párizsi városnézésre készülődtünk, és ahogy ilyenkor lenni szokott, megpróbáltam a városban megtalálni a sok-sok turisztikai látnivalón kívül az olyan helyi újhullámos kávézókat, dizájn boltokat, amelyek közel állnak hozzám. Ekkor már bőven az Instagram világát éltük, úgyhogy az ott felfedezett helyeket becsillagoztam a Google térképen abban a reményben, hogy ott majd elő tudjuk hívni. Nem volt egyszerű mutatvány sem a keresgélés, sem az offline térképen a helyek lokalizálása.
Ekkor kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy hogyan lehetne egy teljesen új várost úgy felfedezni, ahogy a helyiek látják, mindezt funkcionálisan.
– A világ felgyorsult, mindig a lehető legtöbb benyomást szeretnénk megkapni utazásaink során a legrövidebb idő alatt. Az az érzésem támadt, hogy az internet ma már összeköt minket, így a legjobb, ha az ott élő emberek által kapunk egy egyben funkcionális bepillantást.
– A gondolat megérése után azonnal hozzáláttam a terv kidolgozásához és megvalósításához, de a New York-i munkám miatt bő egy évig szüneteltettem. Az ott szerzett tapasztalatok után hazaérve, határoztam el, hogy igen is meg kell valósítani a projektet, mert van létjogosultsága. Visszatekintve nagyon naiv voltam, mert hihetetlenül sok munka van az oldal mögött és gyakorlatilag semmit sem tudtam arról, hogyan kell egy start up-ot felépíteni.
– Akkoriban az sem realizálódott bennem, hogy ezt egy start up. De minden pillanatát élveztem, rendkívül sok hasonló gondolkodású emberrel ismerkedtem meg, főleg persze virtuálisan, Instagramon keresztül. Sok-sok pozitív visszajelzés érkezett és általában szívesen csatlakoztak az oldalhoz a felkért nagykövetek (ambassadorok), akik általában az adott városban, mint véleményvezérek vannak számon tartva.
Talán az egyik legnagyobb értéke az oldalnak a kialakult közösség. Minden ambassadorunk hasonló ízlésvilágot és gondolatiságot képvisel, mint a Local's Lore.
A Local's Lore névben a "Lore" szó arra a tudásra utal, ami mindig egy közösség sajátsága, legyen az egy népcsoport tudása (folklore), egy baráti társaság, egy iskolai közösség vagy például egy város belső atmoszférája, amit kívülállóként nem láthatunk, csak akkor, ha már ott élünk és benne mozgunk. Jó érzés megérkezni egy új helyre, de ha nincs egy ismerősünk, aki érti a helyieket és tudja, hogy hova járnak ők a hétköznapi életben, akkor marad a várak felfedezése, templomok fényképezése és hop on/hop off buszok.
A Local's Lore testesíti meg azt az ismerőst, aki bevezet a helyiek szokásaiba, kávézókat, boltokat, éttermeket és kulturális élményeket ajánl. Minden ambassadorunk helyi lakos, hasonló értékrenddel és esztétikai látásmóddal, mint ami minket is jellemez.
– Szerintem Budapest fantasztikus hely a külföldiek számára. Amellett, hogy sok a történelmi látnivaló és gyönyörű a város, viszonylag olcsónak számít a turisták körében és a fiatalabb generáció is megengedheti magának. Fejlődik gasztronómiailag és igényes újhullámos kávézóink vannak. Azt gondolom, hogy vonzó turisztikai célpont minden korosztály számára.
– Vannak-e kedvenc helyeim? Nehéz kérdés, mert egyszerre tudnék mondani több tucat helyet említeni. A Local’s Lore oldal által fedeztem fel egy számomra eddig ismeretlen, de nagyon izgalmasnak tűnő helyet, Chiang Mai-t.
Többek között rengeteg újhullámos kávézót fantasztikus minimalizmussal megáldva, a hotel-kávézó koncepciót, mely a Barisotel nevet viseli, vagy a Forest Bake-et, ami ahogy a neve is sugallja az erdő közepén egy artizán pékség.
És akkor maradjunk Ázsiánál, mert ott meg nem jártam és szívesen felfedezném. Szöulban a Vacant Shop vagy a Bongen Coffee Tokióban elsők a listámon.
– Félelmetes, hogy milyen pozitív visszhangja van a projektnek. Gyakorlatilag nem tudnék egy negatív emléket sem felidézni. Eleinte vadászni kellett az ambassadorainkat, 22 várossal indultunk, most már minket keresnek meg, hogy szeretnék képviselni a saját városukat. A csapat, akik segítenek és részt vesznek a projektben, mind nagyon kreatívak és rendkívül tehetségesek a maguk területén. Nem tudom azt mondani, hogy ott tartok-e, ahol szeretnék, hiszen folyamatosan újabb és újabb ötletekkel állunk elő, amiket szeretnénk megvalósítani. Dinamikusan fejlődünk, egyre nagyobbra növi ki magát a projekt és mindig az újabb célok eléréséért munkálkodunk.
Szeretnénk rövid időn belül előjönni a telefonos applikációnkkal, valamint a programajánlásokkal és a bár szekcióval. Egy közösséget szeretnénk megalkotni.
– Nem én szűröm az oldalra felkerült helyeket, hiszen én nem ismerem Chiang Mai vagy Buenos Aires újhullámos kávézóit vagy művészeti galériáit. Az ambassadorokat természetesen szűrjük, fontos a vizuális látképük, az értékrendjük, a hasonló gondolkodásuk és lelkesedésük. Ha felmész az adott hely képviselőjének Instagramjára, rögtön kapsz egy benyomást az illetőről a vizuális naplóján keresztül. Bárki lehet nagykövet, aki a fenti kritériumoknak megfelel. A Local's Lore egy dinamikusan növekvő közösség. A célunk az, hogy a végén mindenki valamilyen módon a részese legyen.
Ez is érdekelhet:
honlap | kalauz | instagram | nagy sztori | locals lore
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!