Ha London újrahúzott patinás állomása sem csinál kedvet a vonatozáshoz, akkor semmi

Mintegy öt éven át tartó munkafolyamat után befejeződött a London Bridge pályaudvar felújítása. Az új állomás úgy lépett át a modern korszakba, hogy közben múlt századi védjegyeit is megőrizte.

Az 1836-ban átadott London Bridge az egyik legöregebb állomás a világon, és a legrégebbi vasútvonal, amely a mai napig szorgosan fogadja a vonatokat az angol fővárosban. Évi ötvenmilliós utasforgalmával London negyedik legfoglalkoztatottabb állomásának számít.

A 2013-ban megkezdődött átépítés előtt a szakemberek egy olyan új állomás tervét vázolták fel, amely tiszteletben tartja a viktoriánus hagyományokat, ugyanakkor megfelel a modern kor elvárásainak, és élménycsomaggal csábítja az utasokat.

A közelmúltban befejeződött munkálatok során megújultak a peronok és felfrissült a vasúti infrastruktúra, nagyobb lett a vágányok alatti, de rengeteg természetes fényt beengedő közösségi tér, két új bejáratot kapott a pályaudvar (utcaszinten a Tooley Street és a St. Thomas Street felől), illetve jelentősen megnövelték a vonatkapacitást is.

A dizájnt illetően az új komplexum leglátványosabb része az igazán csak madártávlatból kivehető teteje, melynek hatalmas szürke szalagjai kígyószerűen tekeregnek a vágányok fölött.

Az átépítés egyik fő célja az volt, hogy megszüntessék a torlódásokat London Bridge déli részén, ahol a bejövő vonatoknak sokszor percekig kellett várniuk egy felszabaduló vágányra. Nem utolsó szempontként pedig az új pályaudvar immáron tökéletesen idomul a városközpont forgatagába is.

A Thameslink Program részéhez tartozó több milliárd fontos beruházás eredményeképp a közeljövőben majd duplájára nőhet az utasforgalom a London Bridge-en (kilencvenmillióval számolnak majd évente).

Annak a Grimshaw irodának köszönhetik a londoniak az újrahúzott állomásukat, amelyik a Heathrow repülőtér egyik kifutóját is tervezte, illetve a New York-i Newark reptér új termináljának munkálatait irányította.

Ez is érdekelhet:

Ha létezik a vonatozás bakancslistája, az első helyet az Orient Expressz birtokolja

A kocsiszínben porosodás helyett a mai napig zakatolnak a síneken a kultikus szerelvény art deco stílusú vagonjai, de alig lehet rá jegyet kapni már.

(Fotók: Deezen)

pályaudvar | megújult | állomás | London Bridge | vonat

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom