Eddig csak óvatosan kacérkodott a sport világával a Louis Vuitton luxus divatmárka, a következő szezontól viszont a Zegnát felváltva a Real Madrid partnere lesz. A brand a történetében először szövetkezik focicsapattal.
Mindössze egy hónapja érkezett a jelentés a tavalyi évről, amely szerint a luxusipar túl van a nehezén, és például az LVMH csoport bevételei 23,9 milliárd euróra – azaz közel tízbillió forintra – nőttek. Akkor a jó pénzügyi eredményt egyedi hatásoknak is tulajdonította Antoine Arnault imázs és környezeti igazgató, többek között a csoport jelenlétének a párizsi olimpián.
Párizsban viszont csak évszázadonként egy olimpiát rendeznek (ha az utóbbi két évszázadból indulunk ki), beszállni a klubfoci világába egészen más territórium.
De ha már egy luxus divatmárka meglépi ezt, akkor tulajdonképpen nem is nagyon választhat mást, mint a Real Madridot.
A gyakran a királyi jelzővel illetett spanyol csapat abszolút elitista, a legnagyobb világsztárok megszerzésének hosszú tradíciójától a hófehér mezen át a minden más klubnál (sokkal) többször megnyert Bajnokok Ligája-trófeákig.
Ez aztán illik is a Louis Vuitton világához, ám azért az Osasuna elleni izzadságos idegenbeli rangadóra mégsem ilyen szerelésben lépnek majd pályára a sztárok. Helyette az elképesztő felhajtással járó csúcsrangadókra, és a BL-meccsekre öltöznek majd „ünneplőbe” a focisták.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mi több, az első madridi szezonjában BL-t nyerő Jude Bellingham márkanagykövet lesz.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nyilván érdekes lesz Adidasból Louis Vuittonra váltani, de az első kommentek logikusnak tartják a lépést, mondván, mindkét fél az elitet jelenti a maga kategóriájában (és Bellingham is egyénileg), továbbá több értelme van ennek az együttműködésnek, mint rányomtatni a Real mezére egy random techcéget szponzornak.
Értelemszerű, hogy ebben a kapcsolatban a francia brand nemcsak a pályán jelenik meg, de a világsztárok pályán kívüli élete is erős márkakapcsolást jelent majd.
És mindezt a közösségi (és a hagyományos) média gazdagon dokumentálja, sokmillió rajongó előtt. A Real Madrid Facebook-oldalának 128 millió követője van, míg a Louis Vuittonnak 25 millió.
Tekintélyes globális közönségről beszélünk tehát, amelynek tagjai stílusban is utánozni akarják az idoljaikat. Ha a luxus az exkluzivitásról szól (márpedig arról), akkor a focikluboknál külön kategóriát képviselő Reallal alighanem jól jár a Louis Vuitton.
Sok tenisz, kis F1
Mindemellett az LVMH nyit más sportos területekre is: idén év elején az AusOpen tenisz Grand Slam torna női és férfi egyéni győztesét köszöntötte a cég, amely nemrég megállapodott a Forma–1-gyel is.
Másfelől a divatmárkák sporthoz való kapcsolódásának hosszú krónikája van, elég erre a teniszruházat-gyártónak indult Lacoste példáját vagy épp a Fred Perry-sztorit felhozni.
(Forrás: Versus, nyitókép: Jude Bellingham, fotó: GettyImages)
divat | luxus | real madrid | futball | louis vuitton | foci
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!