Meredeken zuhan a Kínában állomásozó magánrepülőgépek száma az üzleti repülési ágazat adatai és szakértői szerint, aminek több oka is van. A kérdés, hol landolnak ezek a gépek?
Gyengülő hazai gazdaság, korrupcióellenes törekvések, a világjárvány utóhatásai – ezek a legfőbb okai a Kínában állomásozó magánrepülők évek óta fogyatkozó számának. Tavaly év végén már harmadával kevesebb magánrepülőt tartottak nyilván Kínában, Hongkongban és Makaóban, mint a 2017-es csúcs (481 gép) idején – közölte a Reuters az Asian Sky Group repülési tanácsadó cég adataira hivatkozva.
Ugyanebben az időszakban az ázsiai–csendes-óceáni térség többi részén húsz százalékkal nőtt a magánrepülőgépek száma, elsősorban Indiában, Ausztráliában és Japánban. Magánrepülőt a gazdag magánszemélyeken kívül sok készpénzzel, de kevés idővel rendelkező cégek használnak.
Ez a biznisz óránkénti ezer dolláros nagyságrendből indul, míg a gépek közül még a használt (és népszerű) Falcon 8X-asok is mintegy 42 millió dollárba kerülnek.
Kínában számos gépet eladtak, például az adósságválságba süllyedt China Evergrande Group, míg mások külföldre költöztek, elsősorban Szingapúrba és Japánba, ami világosan mutatja a gazdag kínaiak külföldre vándorlását – összegez a Reuters. Ebben szerepet játszik a kínai hatóságok szigorúbb fellépése „a gazdagság hivalkodó megnyilvánulásaival szemben”, ugyanakkor az élesedő nemzetközi verseny is, amennyiben a globális multik Kínán túl is diverzifikálják ellátási láncaikat és a gyártási kapacitásaikat, főként Indiába és Vietnámba.
Az Asian Sky Group legfrissebb adatai szerint 306 magánrepülő van Kínában, míg a régió többi részében 850.
Ezzel együtt még mindig Kína a legnagyobb piac Ázsiában, de a csökkenő tendencia egyértelmű. A következő évtizedben évi 2,1%-os növekedést várnak a régióban, ami meghaladja az 1,4%-os globális átlagot.
Folyamatos mozgásban
Világszerte egyre sűrűbben költözködnek a milliárdosok, hogy kedvezőbb adózási feltételeket találjanak – írtuk bő fél éve. Az Egyesült Királyság döntése, hogy megszűnteti a régóta fennálló „nem-dom” adórendszerét, önmagában sok gazdag külföldit elgondolkodtatott arról, hogy ideje költözni. A non-dom olyan nagy-britanniai lakost jelöl, akinek adózási szempontból állandó lakóhelye az Egyesült Királyságon kívül van. Ennek azonban nincs köze az állampolgárságához, csak az adott személy adózási státuszára vonatkozik.
Más országok viszont igyekeznek elcsábítani a gazdagokat, jó példa a svájci „forfait” rendszer, ami lehetővé teszi a kialkudott adókulcsokat, és az olyan megapoliszok, mint Dubaj és Szingapúr szintén igyekeznek megnyerni a hatalmas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyeket.
(Forrás: Reuters, fotó: Getty)
magánrepülőgép | magánrepülő | kína | repülés
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!