A sztárépítész Bjarke Ingels által megálmodott rendszer nem csak egy esetleges árvíz és tengerszint-emelkedés ellen nyújt biztonságot, hanem közösségi térként is szolgál majd Lower Manhattanben.
A BIG U névre keresztelt projekt Ingels cége és a holland One Architecture & Urbanism koprodukciójából született azt követően, hogy pályázatot írtak ki a Sandy hurrikán 2012-es pusztítása után.
Ingelsék nyertes pályaműve Humanhattan 2050 néven fut, és lényegében egy U alakban kialakított védelmi rendszert jelent, amely tíz mérfölden át húzódik a nyugati 57. és a keleti 42. utca között.
Az akadályokkal körbevett terület Manhattan sérülékenyebb részeit védi majd, az építkezés első fázisa az East River Parkban mintegy 335 millió dolláros költséggel indulhat.
Az újonnan kialakítandó, növényekkel díszített gátak feldobják az eddig sem szürke városképet, közösségi térként is szolgálnak, és persze sokkal ellenállóbbak lesznek viharban és árvíz esetén.
Amennyiben pedig hurrikán csap le Manhattanre, a falakra menedékként tekinthetnek a New York-iak. Bjarke Ingels cége, a Big és partnerük, a One Architecture & Urbanism annyira belejöttek a klímaváltozás elleni védelembe, hogy egy hasonló projektet is létrehoztak, melynek célja San Francisco árvízvédelme.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Deezen)
gát | árvíz | projekt | new york | hurrikán | Bjarke Ingels
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!