A legszebb olaszországi tájakon kanyargó utakra keresve sem találnánk jobb autót, mint ez a csodás állapotban lévő veterán Maserati Ghibli Spyder, amit még alig használtak új kora óta.
A hatvanas évek az olasz autógyártás egyik aranykorának számított, a nagyszériás gyártók mellett a formatervező stúdiók és a karosszériaépítő manufaktúrák is olyan csodálatos modellekkel rukkoltak elő, amelyek évtizedekkel később is megdobogtatják a szíveket, és amiket az olasz stílus mintapéldájaként szoktunk emlegetni. Közéjük tartozik a Maserati Ghibli Spyder is.
A Ghia stúdiónál dolgozó Giorgetto Giugiaro alkotta meg azt a kecses vonalú sportautót,
amelynek prototípusát 1966-ban mutatták be a torinói autószalonon. A Maserati stílusos kétajtósa a forró, száraz líbiai szél után kapta a Ghibli nevet, és bár ezen a néven a kilencvenes években is készült, és napjainkban is készül Maserati, mégis az első széria marad a legemlékezetesebb.
Az eredetileg kétüléses Ghibli az első ülések mögé még két pótülést kapott, így került sorozatgyártásba 1967-ben, majd két évvel később megérkezett a nyitott tetős Spyder változata. Az utóbbi jóval ritkább, hiszen a ’73-ig összesen gyártott 1170 darab kupéhoz képest csak 125 darab Spyder készült,
a képeken látható példány 1970 februárjában hagyta el a Maserati modenai gyárát.
Újonnan egy római repülőgép-pilótának szállították ki a Ghibli Spydert, de nem tartotta meg sokáig, 1975-ben eladta egy texasinak, aki tíz évig gondját viselte. A Maserati ezt követően Kanadába került, ahol alaposan felújították, az eredetileg sárga színű karosszériáját ekkor feketére festették.
A restaurálás alaposságát mutatja, hogy két évbe telt, és 85 ezer dollárba került.
A kézi váltós Ghibli Spyder vezetése a legszebb olasz sportautókét idézi,
4,7 literes V8-as motorja 310 lóerős teljesítményre képes, amivel a Maserati roadstere hét másodpercen belül gyorsul százra, és 250 km/h-val száguldhat. Az egyetlen nem eredeti részlete a Borrani küllős kerékkészlet, amit maga az alapító Carlo Borrani adott el a valaha készült utolsó 12 példányból 12 ezer dollárért.
A felújítás óta alig használt autó új kora óta sem futott sokat, a szakértők reálisnak tartják az 50 ezer kilométert, amit az órája mutat.
A csodálatos formába hozott Maserati végül visszakerült a szülőhazájába,
2017-ben ott vásárolta meg a jelenlegi tulajdonosa, aki most megválna tőle. Az RM Sotheby’s novemberi aukcióján 650-750 ezer eurót várnak érte: ez 235-270 millió forintot jelent.

Olasz stílus modern szívvel
A Ghibli manapság már egy sportlimuzint jelent, és a kor szellemének megfelelően a Maserati hibrid hajtással is kínálja, ami azonban mit sem vett el a márka által adott izgalmakból. A Maserati neve még mindig egyet jelent az olasz „dolce vitával”, és ezt az életérzést még Magyarországon is megtapasztalhatjuk, amiről ebben a cikkünkben írtunk.
maserati ghibli spyder | maserati ghibli | Maserati | rm sotheby's | roadster
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!