Az új Grecale vezeti el a Maseratit a jövőbe

A Maserati több mint százéves történetének eddigi legfontosabb modelljét mutatta be: az elérhetőbb áron kínált Grecale vezeti el a modenai márkát a jövőbe, hiszen az izgalmas benzines változatokon kívül tisztán elektromos hajtásút is gyártanak majd belőle.

Nem gondoltuk volna, hogy éppen a szentségtörésnek tartott szabadidő-terepjárók jelenthetik majd a jövő kulcsát a neves sportautógyártók számára. A recept sikerét a Porsche mutatta meg, amelynek eladásait az egekbe repítette a Cayenne, hiszen a Macannal együtt a farmotoros sportautóiról ismert márka termelésének javát adja. De éppen az ebből szerzett bevétel teszi lehetővé azt, hogy a Porsche mérnökei továbbra is olyan elképesztő sportkocsikat fejlesszenek, amelyek felérnek a márka hírnevéhez.

A Levante új magasságokba repítette a Maseratit

Az elmúlt két évtizedben több legendás márka is követte a Porsche receptjét, így az Aston Martin DBX és a Lamborghini Urus is valósággal vonzotta a vásárlókat, de már csak hetek, vagy akár napok kérdése, és a Ferrari is bemutatja első szabadidő-autóját Purosangue néven. A Maserati nem most száll be ebbe az ígéretes kategóriába, 2016-tól kínálja a Levantét, és többek közt ennek is köszönheti, hogy 2017-ben először 50 ezer fölé nőtt a márka éves eladása, ami egy évtizeddel korábban a tízezret sem érte el.

Modern hagyományok

A Maseratinak annyira bejött a Levante, hogy egy mérettel kisebben is elkészítette: ez lett a most bemutatott Grecale, amely szintén egy szélről kapta a nevét. A dizájnja a modenai márka jellegzetes stíluselemeit hordja magán, mint az első sárvédőn lévő hármas szellőzőnyílás, vagy a bumerángformájú hátsó lámpa. A Maserati háromágú szigonyos jelvényét pedig nemcsak a karakteres hűtőmaszkján, hanem hagyományosan a hátsó oszlopokon is hordja a sportos GT és elegáns Modena kivitelben készülő Grecale.

A belső térben úgy folytatja a márka hagyományait a Grecale, hogy egyben a Maserati eddigi megmodernebb modellje is lesz.

A számlapokat és a térképet is színes képernyő vetíti, és a műszerfal aljára került még egy érintőképernyő a további funkciók kezelésére. Még a műszerfal tetején lévő hagyományos időmérő óra is digitális lett, ugyanis itt jeleníthetők meg a gyorsuláshoz tartozó g-erők. A klasszikus váltókar helyett gombokkal választhatjuk ki az előre- és hátramenetet, de persze megmaradtak a kormánykerék mögötti váltófülek.

Háromféle szívvel

A műszaki tartalom jól bevált és új elemeket egyaránt tartalmaz. A Grecale egy másik ikonikus olasz márka szabadidő-autójával, az Alfa Romeo Stelvióval osztozik közös alapokon, azzal egy gyártósoron készül, de a méretei valamivel nagyobbak. A motorkínálata egy kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotorral indul, 300 és 330 lóerős teljesítménnyel, nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással, és már ez a belépőmodell sem nevezhető lassúnak, hiszen 5,6 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége.

A legizgalmasabb változat egyértelműen a Grecale Trofeo,

amely ugyan nem kapja meg a nagyobb testvér Levante V8-as motorját, de a teljesítményére egyáltalán nem panaszkodhatunk. A Maserati középmotoros sportautójához, az MC20-hoz fejlesztett háromliteres, biturbó V6-os motor dolgozik benne 530 lóerővel, és szériafelszerelésként jár hozzá a légrugózás, ami a GT és Modena változatokhoz felárért kérhető. A Trofeo a stílusában is sokkal sportosabb, agresszívabb külsővel és jól támasztó kagylóülésekkel.

A Maserati újdonsága már ezekkel a változatokkal is sikerre számíthatna, de a Grecale vezeti majd el a modenai márkát a jövőbe, amikor kizárólag elektromos autókkal járunk majd. A kisebbik szabadidő-autónak is lesz teljesen elektromos hajtású változata, a Folgore, amiről egyelőre csak annyit árultak el, hogy 800 Nm lesz a maximum nyomatéka, és a nagynak számító, 105 kilowattórás akkumulátorral ígéretes lesz a hatótávja, a 400 voltos rendszert tölteni is gyorsan lehet majd. A környezettudatosságát fokozza, hogy a kárpitjai újrahasznosított halászhálóból készülnek.

Ígéretes jövőkép

Az utóbbi időben rendesen kibővítette a kínálatát a Maserati: a két limuzin, a Ghibli és a Quattroporte mellé megérkezett a Levante és most a Grecale, majd a kétüléses MC20 a sportautók között szerzett dicsőséget a modenai gyártó számára. A jövő még fényesebbnek ígérkezik, hiszen jön az MC20 nyitott tetős változata, és a GranTurismo vadonatúj utódja, akár teljesen elektromos hajtással, 1200 lóerővel is.

maserati grecale | nagy sztori | elektromos autó | Maserati | suv | szabadidő-autó

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom