Öt hazai formatervező részvételével indult el a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második Design Speed mentorprogramja.
Immáron második alkalommal indult el a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a Design Speed elnevezésű mentorprogram, amely előremutató ismeretekkel segíti a stabil dizájnipari vállalkozásokat a nemzetközi piacra lépésben.
A vírushelyzet miatt online formában kerül sor a program három állomására, amely során olasz és amerikai professzorok segítenek a mentoráltaknak abban, hogy sikeresen pozícionálják magukat a hazai és a nemzetközi piacokon, illetve beazonosítsák működésük kritikus pontjait.
Az idei képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült: a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthetik. Az MDDÜ a képzés tematikáját úgy alakította, hogy szakmai tanácsokkal segítse a márkákat a megváltozott gazdasági helyzetben.
Az MDDÜ nyílt pályázat útján biztosított részvételi lehetőséget a Design Speed mentorprogramban. A résztvevők kiválasztásánál a szakmai zsűri elsődleges szempontja az volt, hogy olyan vállalkozások kapjanak lehetőséget, akik a nemzetközi piacon is megállnák a helyüket. Az ügynökség a vírus miatt a korábbi évekhez képest jóval szélesebb pályázói kör számára tette elérhetővé a programot: a gazdasági társaságok mellett ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre.
Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert Marta Edocs, a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével indulhatott el a program nyár végén.
A mentoráltak az elmúlt hónapokban számos üzleti témát jártak körül, mint a marketing, a menedzsment, az innováció, a SWOT-analízis, vagy a társadalmi felelősségvállalás. Ezek elsajátításában olyan világhírű szakemberek voltak a segítségükre, mint Jacopo Bargellini stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal dolgozik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, és Anne van Merkensteijn, a Procter & Gamble és a Kiko Milano brandmanagere, nemzetközi üzleti tanácsadó.
A tudásátadásban magyar szakértők is részt vesznek üzleti coaching és jogi szaktanácsadás területeken. Szakértelmüket immáron a mentoráltak is alátámasztják: többen is kiemelték, hogy mennyire nagy hangsúlyt fektetnek arra a mentorok, hogy részleteiben is megismerjék a cégeket, ezáltal személyre szabott tanácsokkal is tudnak szolgálni. A képzés második felét a mentorokkal folytatott személyes konzultációk jelentik majd, melyek a termékportfólió kezelésével, valamint a márkák imázsának formálásával foglalkoznak.
A program utolsó szakaszában a mentoráltak egy önálló projektmunkában foglalják össze a mentorprogram alatt tanultakat, valamint a nemzetközi szakemberek tanácsainak köszönhetően születendő új inspirációkat.
„A második Design Speed mentorprogram összeállításánál az első képzés sikereiből építkeztünk. A 2019-es programot elvégzett márkák közül többen is megjegyezték, hogy a Design Speed egy régóta keresett lendületet adott a nemzetközi piacra lépéshez, és egy olyan eszköztár birtokában vághattak neki a fejlesztésnek, amely segítségével sokkal tudatosabban tervezhetik a stratégiájukat. A képzés erősségét többen is abban látják, hogy a cégek jelenlegi helyzetére fókuszáló, aktuálisan alkalmazható ismereteket ad a márkáknak, amely hiánypótlónak minősül Magyarországon” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
oleant | hfda | socowoo | MDDÜ | bata-jakab zsófia | error n more
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!