A brit gyártó legújabb modelljével szeretné újradefiniálni a gran turismo-szellemiséget, vagyis a túrakocsik szegmensét. Ennek érdekében minden eddiginél kényelmesebb és tágasabb luxusautót építettek.
Az új McLaren GT kimondottan a kontinenseket átszelő, hosszú utakra készült, ilyen esetekben pedig elengedhetetlen, hogy a belső tér komfortos legyen, illetve elegendő csomagtér álljon a rendelkezésünkre. Persze azt se bánja az ember, ha mindehhez versenyautóhoz méltó teljesítmény és páratlan dinamika társul.
Ami az autó szerkezetét illeti, a többi McLaren modellhez hasonlóan ez is kimagasló erősséget garantáló karbonvázzal rendelkezik, ami ahhoz is hozzájárult, hogy az új GT igazi pehelysúlyú versenyzőnek számít; a menetkész tömege mindössze 1530 kilogramm.
Ezt azt jelenti, hogy több száz kilóval könnyebb a konkurenseinél,
pedig a maga 4,68 méteres hosszával és 2,09 méteres szélességével az eddigi legnagyobb McLaren modellnek számít.
Mivel a kivételesen kis tömegéhez brutális teljesítmény párosul, a végeredmény egészen elképesztő.
A motorháztető alatt a már jól ismert négyliteres biturbó V8-as blokk lapul, ami 620 lóerővel és 630 Nm nyomatékkal repíti a GT-t a kontinens egyik végéből a másikig.
Jelenleg nem tudunk elképzelni olyan túrát, aminek ne vágnánk neki szívesen ezzel az autóval, amely 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 326 km/h.
Persze a teljesítmény önmagában nem lenne elég ahhoz, hogy az új GT valóban megállja a helyét túrakocsiként is. Szerencsére azonban a kényelemre se lehet panasz, erről többek között a Proactive Damping Control nevű elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók, illetve a könnyed mindennapi használatra optimalizált kormány- és fékrendszer gondoskodnak.
No meg persze a legfinomabb anyagokból kialakított utastér, ahol például motorosan állítható és fűthető nappabőr ülések, valamint tizenkét hangszórós Bowers & Wilkins prémium audiorendszer várja a szerencsés utasokat, akiknek összesen 570 literes csomagtér áll a rendelkezésére; az autó orrában egy 150 literes rekesz, míg hátul egy 420 literes poggyásztér található. Részünkről akár már indulhatunk is.
Az új GT már rendelhető, a szállítása az idei év végére várható. Az árát 163 ezer fontra lőtték be, ami nagyjából 60 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet:
(Képek: McLaren)
túrakocsi | grand tourer | utazás | versenyautó | sebesség | McLaren
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!