Az ősz a divatról és a dizájnról fog szólni a Magyar Divat & Design Ügynökségnél (MDDÜ).
A párizsi és milánói megjelenések után októbertől Budapesten is rendezvényekkel készülnek Fashion & Design Autumn elnevezéssel – mondta el a tervekről rendezett háttérbeszélgetésen Bata-Jakab Zsófia vezérigazgató. Az ügynökség mindkét divíziója, a divat- és a dizájnrészleg is aktív időszak előtt áll.
Szeptemberben a rangos párizsi Maison et Objet lakberendezési és dizájn szakvásáron vesz részt tíz magyar márka.
A szakvásár mellett Párizs belvárosában is bemutatkozhatnak a magyar dizájnerek az MDDÜ és a VIA francia dizájnintézet együttműködésének eredményeként. Utána a milánói divathét következik, ahol egy héten át lesznek láthatók a magyar tervezők munkái a kiállítási térben. Emellett az úgynevezett collectiv show-ban is bemutatják a magyar kreációkat a Budapest Select ernyőmárka alatt.
Az MDDÜ idén is a Camera Nationale de la Moda Italiana olasz divatipari szervezettel együttműködésben szervezi a magyar részvételt a neves olasz divatipari eseményen.
A külföldi szakmai megjelenések után Budapesten folytatódnak a programok az Art Market nemzetközi kortárs képzőművészeti vásárral és a Budapest Design Week együttműködésben.
Elsőként a 360 Design Budapest kiállítást láthatják az érdeklődők a Bálnában október 4. és 10. között. A magyar dizájnerek munkáit felvonultató eseményt tavaly rendezték meg először.
A virtuálisan jelenleg is bejárható bemutató nagy sikert aratott, folyamatosan telt házat vonzott, emellett négy külföldi szakmai díjat is nyert. A vezérigazgató kiemelte, hogy a kiállításon idén még nagyobb fókuszt kap a regionalitás: a visegrádi négyek államai mellett más környékbeli országok formatervezőinek is bemutatkozási lehetőséget biztosítanak.
A Budapest Central European Fashion Weeket október 11. és 17. között tartják meg, a tervek szerint fizikai jelenléttel, de ha szükséges, gyorsan át tudnak állni hibrid vagy teljesen digitális formára is.
Az előző rendezvényre mintegy száz nemzetközi divatipari szakembert, újságírót, influenszert hívtak meg, és idén ezt tervezik. A budapesti divathéten számos magyar és környező országbeli tervező mutatja be kollekcióját. Készülnek egy pop-up store-ral, amelyet Magyarország V4-es elnöksége alkalmából a környező országokba is el szeretnének vinni.
Idén is megrendezik továbbá a Budapest Fashion & Tech Summit nevű szakmai rendezvényt, amelyen divatipari szakemberek osztják meg gondolataikat és beszélnek a legújabb trendekről.
Az MDDÜ fontos célkitűzése, hogy a magyar márkákat minél szélesebb körben ismertté tegye, hogy „divat legyen hazait vásárolni”.
Ennek érdekében aktív marketingkommunikációs tevékenységet folytatnak, és jelen vannak a közösségimédia-platformokon is. A járvány miatt tavaly fizikai üzlet helyett webshopot nyitottak, ahol mintegy hetven magyar divat- és dizájnmárka ruháit, lakberendezési tárgyat lehet megvásárolni.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI)
budapest fashion week | Camera Nationale de la Moda Italiana | Magyar Divat & Design Ügynökség | Maison et Objet | Budapest Select | MDDÜ
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!