Gigantikus banánfák alatt találhatjuk meg a lelki békénket a budapesti Twentysixben

Ezernyolcszáz négyzetméter, harmincnégyféle növény, huszonhat fok, megszámlálhatatlan funkció. A Király utcában végre megnyílt a Twentysix, ahol jógázhatunk, reggelizhetünk, beszaladhatunk kenyérért, koccinthatunk munka után, vacsorázhatunk a barátokkal és akár workshopot is tarthatunk induló startupunknak. Újhullámos, meglehetősen kozmopolita tér ez, és ugyan láttunk már hasonlót, van pár dolog, amitől mégis egyedülállónak gondoljuk.

Annyi hely aposztrofálja magát "dzsungelnek" három szomorú könnyezőpálma és két anyósnyelv miatt... de valódi őserdős fílinget még kevesen hoztak a fővárosba.

Számunkra a Twentysix legfontosabb ismérve az, hogy sosem látott mennyiségű és minőségű növénnyel teremtettek természetközeli hangulatot a bulinegyed kellős közepén.

Tudjuk jól, hogy még egy komorabb lakást is hamar otthonossá változtatnak a zöldek, a Komplex névre hallgató ház azonban önmagában, már az átalakítás előtt is elég mutatós volt. A fedett belső udvar elrendezése, tekintélyt parancsoló óriási csillárja eleve megjegyezhetővé tették, aki viszont már járt ott, és most újra betér, biztosan elámul majd a telepített flórától.

Valóságos botanikuskertet kapott a belváros!

A hivatalos sajtómegnyitón körbevezettek minket a helyen, és egyúttal be is mutatták a koncepció minden elemét. Elsőként a shopot fedeztük fel, ami már önmagában megnyerő: válogatott dán dizájntermékek sorakoznak a polcokon a mesés plédektől a különlegesen ízléses kerámiákig. Az üzlet a dizájntermékek, lakberendezési apróságok mellett csemegeüzletként is funkcionál.

Ezenbelül a gurmévonalat képviselik, vagyis nem éppen piros aranyat és vegetát kínálnak, hanem szuper pékárukat, kimérve kapható antipastikat, sajtokat, felvágottakat, borokat.

Ugyanitt kap helyet a kávézó/reggeliző, ahol stílszerűen olyan tányérokból és csészékből fogyaszhatunk, amilyeneket ők is árusítanak. Szendvicsek, müzlitálak, smoothie-k és a többi bevett reggeli fogás közül válogathatunk.

A pálmák alatt megterített asztaloknál letisztult, tápláló mediterrán fogásokra számítsunk.

A mediterránt pedig tág értelemben kell vizsgálni: ugyanúgy előkerülnek spanyol és olasz jellegű ételek, mint izraeli fogások. Mezzék, saláták, húsközpontú ételek váltják egymást.

Kellemes a hummuszuk, bőkezűen bánnak a céklával, friss zöldekkel, magvakkal, olajokkal és mindenhez kérhetünk a hely pékségéből érkező kiváló péksüteményekből, kenyerekből. A pékség David Seboek felségterülete, akit a Dorottya utcai Baraka étteremből ismerhetünk mint tulajdonos, pék és értő gasztroarc. Az ő ízlése és szakmai igényessége elég jó referencia.

A mediterrán jellegnek köszönhetően a sok zöldség mellett megjelennek a halételek is: a serpenyős, csilis rákfogás és az egészben készült zöldfűszeres tengeri sügér is telitalálatok. Ugyanígy nagyon tetszett a bárányhús, és a Tel Avivban annyira nagyot menő sült karfiolt is klasszra készítették. Igazi megosztós, együtt fogyasztós ételek ezek, nem túlkomplikálva, reformálva és fűszerezve, inkább háziasan prezentálva. A bárban elérhető a Plant a Tree koktél, ami egy szívmelengető kezdeményezés. Jelesen, a matchás gin-tonik verziót rendelők nemcsak a finom italnak örülhetnek majd, hiszen vásárlásukkal egy valódi fa ültetését is támogatják.

A gasztronómiai vonal még mindig nem ér véget, ugyanis egy lakásstúdiót is találunk a Twentysixben, ami különféle társasági eseményeknek, workshopoknak, közös főzéseknek, sőt, akár fotózásoknak is helyet biztosíthat. Ez a stúdió is tágas és stílusos, de egyelőre még nem telt meg élettel, ami csak idő kérdése.

Mindenesetre jó tudni, hogy saját rendezvényeket, ötleteket is oda lehet vinni.

Az édenkertből nyíló utolsó tér egy hangszigetelt jógastúdió.

A természet szeretete, a mozgás öröme és a testi-lelki egyensúly találkozik itt, a hét minden napján. Dinamikus jógák, body art, kundalini, pilates, sőt, egy drum workout névre hallgató izgalmas ritmikus óra is elérhető, tapasztalt oktatóktól. Az óráról kilépve pedig ismét itt ez a felfoghatatlanul zöld édenkert, ami sokak menedéke lehet a szürke, fagyos téli szezonban.

Olyan étterem nyílik New Yorkban, hogy a panorámája is főfogás lehetne

A hivatalos nyitásra március 12-éig még várni kell.