Idehaza sokan beérik olcsóbb autógumikkal is, ami több okra vezethető vissza. Van, aki azért vásárol nem túl drága gumikat, mert úgy véli, hogy azok is közel arra képesek, mint a drágábbak. Mások szívesen szereznének be prémiummárkás gumikat, ám azoknak a sokszor igen borsos ára komoly visszatartó erőt jelenthet.
A kérdés az, hogy érdemes-e egyáltalán drága gumikat venni? Az érdemes alatt biztonsági és anyagi megfontolást értünk. Ezt fogjuk most kicsit körüljárni!
Mi alapján válasszunk gumit?
A legkézenfekvőbb, ha megnézzük, milyen eredményeket érnek el a különféle gumik a nagyobb teszteken. Az ADAC nyári gumi és téli gumi tesztjei tavasszal és ősszel rendszeresen elérhetőek a magyar sajtón keresztül is, de ha tudsz németül, akkor pár nappal korábban hozzáférhetsz ezekhez az információkhoz.
A gumiteszteken a stábok vizsgálják, hogy száraz és nedves körülmények között hogyan viselkednek az egyes gyártók abroncsai. Megnézik, hogy milyen féktávra képesek az adott gumik, de értékelésre kerül azok zajszintje, kopása és az üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatása. Mindezek ismeretében és persze a rendelkezésedre álló büdzsé alapján eldöntheted, hogy melyik számodra a szimpatikus gumiabroncs.
A tesztek nagy segítséget jelentenek, mert valljuk be őszintén, magánemberként nem igazán van lehetőségünk arra, hogy különféle gumikat felpróbáljunk és vizsgálgassuk őket. Így nem csak a reklámok hangzatos címszavaira kell hagyatkoznunk, hanem független szakértők értékelései alapján, figyelembe véve saját igényeinket kiválaszthatjuk a legideálisabb autógumit.
Szóba jöhet a használt gumi is?
A használt gumi nem ördögtől való dolog, bár kétségkívül vannak vele kapcsolatban jogos aggodalmak. Általában az emberek úgy jutnak használt autógumikhoz, hogy vesznek egy használt autót, amin rajta vannak a használt gumik is. Persze megesik az is, hogy eleve használt abroncsot vásárol valaki.
Bármelyik helyzet is álljon fenn, mindenképpen fokozott óvatossággal kell a használt gumikkal kapcsolatban eljárni. Mind a nyári, mind a téli abroncsok esetén ügyelni kell arra, hogy a profilmélység semmi esetre sem mehet a kritikus 4 milliméteres határérték alá. Ez az a küszöbszint, aminél erősebben kopott gumikkal már megnövekszik a baleset veszélye, mivel nagyobb lesz a féktáv.
Ha használt gumikra teszel szert, akkor mindig ellenőrizd a DOT-számot! Ebből ki lehet deríteni a gyártás idejét heti pontossággal. Nem kell hozzá szakértőt keresni, te magad is leolvashatod: az utolsó négy karakterből az első kettő mutatja a gyártás hetét, az utolsó kettő pedig az évét. Figyelj arra, hogy mindenképpen 10 éven belül legyen a gyártástól számítva az abroncs, máskülönben már biztosan nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amik a biztonságos közlekedéshez szükségesek.
(Szponzorált tartalom)
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!