A kívül szép, belül gyönyörű nőben is tökéletes párosítás. Autóban is, ahogy azt a Mercedes-Benz E 400 4matic Coupé remekül konfigurált változatában tapasztalhattuk.
Egy fekete kupé. A kupé – mérsékelten praktikus volta és lejtő tetőíve miatt – alapvetően drágább és elegánsabb-sportosabb egy átlagos négy- vagy ötajtós karosszériaformánál, de azért ma már nem fordulunk utána egy kocsinak csak azért, mert kupé. Azért meg végképp nem, mert fekete.
Mercedes-Benz E osztály Coupé. A márka közepes kupéja, az űberkorszerű E osztályra épül, ami remek alap, akár részleges önvezetésre is képes, nekünk elég indexelni, hogy előzzön, ha megfelelőek a körülmények, elintéz mindent helyettünk.
E 400 4Matic Coupé. Jelenleg ez a csúcsváltozat: háromliteres, 333 lóerős, V6-os turbós benzinmotor, 5,3 másodperces gyorsulás, 250-es végsebesség.
Ez mind nem érdekes.
A tesztautó, ez a fekete kupé a háromliteres csúcsmotorjával ugyanis olyan belsőt kapott, hogy percekig nehezebben vette a levegőt, aki megpillantotta.
Egyszerre idézi a hatvanas évek luxus-Mercedeseit, napjaink jachtjait, és valami olyan világot, amiben nagyon szeretnénk élni.
Szépek a Mercedes-műszerfalak, az AMG GT C Roadsterben is szerettük, ez a sötétkék-krémszínű a fának látszó és fából készült világos faborítással viszont más dimenzió.
Ha felocsúdunk, jönnek a kérdések. A Mercedeseknél korábban egyáltalán nem volt ritka a színes beltér – kék vagy akár zöld belsős régi S osztályokkal tele vannak a használtautó-oldalak –, most pedig már az is bátorság, ha nem fekete, hanem például drapp a kárpit és a szőnyeg. Szóval a kérdések: hová tűntek a színek? Hová tűntek – az ilyen szempontból – bátrabb vásárlók? Ha ez a tesztautó végre ilyen mesés belül, miért ilyen átlagos, fekete kívül?
Koszolódik a világos kormány? Összefogja a farmer a világos ülést? Igen, lehet. A Comói-tó felé autózva pedig bogarak pöttyözhetik össze a szélvédőt, amíg pedig nézzük a tengerparton a naplementét, poros lehet a karosszéria. Akkor inkább sétáljunk el a másik utcában lévő boltba, aztán óvatosan menjünk haza és zárkózzunk be.
Aki viszont többet akar az élettől, nézzen körül, és emlékezzen a látottakra, amikor autót vesz!
Azért néhány szót megérdemel a kocsi egésze is, bármilyen gyönyörű interiőrt kapott, huszonhat millió forint kicsit sok lenne kizárólag a dizájnért. A prémiumérzés nyilvánvaló, legalábbis az első üléseken, ahová kar nyújtja előre a biztonsági övet, mögöttük utazva viszont egy Budapest–Bécs úton legfeljebb Budaörsig tart az álmélkodás, aztán egyre zavaróbb, hogy hátul csak ülés van, hely nem nagyon. Arra ott a limuzin és a kombi E, a kupé nem erről szól.
A 220d jelű kétliteres dízel elviszi az autót. A 400-as jelű viszont elrepíti, persze nem olyan redneck módon, mint a Mustang, nem is úgy, mint egy sportkocsi, hanem magabiztos dinamikával, az összkerékhajtás biztonságával, a kilencfokozatú automata váltó tökéletes közreműködésével, és finom hanggal.
Post from RICOH THETA. - Spherical Image - RICOH THETA
A fotózás előtt egy önkiszolgáló mosóban tettük tisztába az autót, akkor tűnt fel igazán, hogy a karosszéria is izgalmas, nem csak, ami benne van: szépek a domborítások, a hátsó lámpa mintája, a részletek, a magas övvonal miatt viszont még a huszas kerék is kicsit aprónak tűnik, pedig a magyar utakhoz már az is túlzás.
A nagy német hármas másik két tagja, az Audi és a BMW sem kínál hasonló méretű kupét, elvileg tarolhat a Mercedes ebben a jól meghatározható, de nem túl széles vásárlói réteget célzó kategóriában. Csak legyenek elég bátrak a konfigurálásnál!
(Fotók: Tóth István)
nagy sztori | mercedes-benz | mercedes benz e | autóteszt | b
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!