Close
Az S osztály még fényűzőbb változata méltó a Maybach nevére

Az S osztály még fényűzőbb változata méltó a Maybach nevére

A Maybach egy ideje nem kínál önálló modellt, hanem az S osztály még elegánsabb változatát jelenti, mert a Mercedes luxusát is lehet tovább fokozni.

Wilhelm Maybach a Daimler műszaki igazgatójaként dolgozott, mielőtt 1909-ben fiával, Karllal megalapította saját vállalatát. A cég eleinte a Zeppelinek és vasúti járművek számára gyártott motorokat, majd 1919-ben mutatták be első autójukat, amelyet két év múlva gyártásba adtak. A Maybach rövidesen a legjobb luxusautók szinonimájává vált.

A legendás Maybach Zeppelin a húszas évek végéről, és a tökéletes, de sikertelen Maybach 62

A márka 1960-ban került a Mercedeshez, ahol sokáig nem vették hasznát, majd 1997-ben egy tanulmányautóval vetítették előre az S osztálynál is hatalmasabb és drágább csúcsmodellt. A Maybach 57 és 62, ahol a szám a karosszéria hosszát jelölte deciméterben

hiába sikerült tökéletesre, ha az eladások messze az elvárások alatt alakultak,

a tervezett kétezer helyett csak egy-kétszáz darab kelt el évente.

A Maybach nevét 2014-ben vették elő ismét, amikor a frissen megjelent S osztály csúcsváltozatát jelölték vele,

és ezt folytatja a Mercedes a legújabb generációval is. A Maybach még a nyújtott tengelytávú S osztálynál is hosszabb lett 18 centiméterrel, az öt és fél méteres luxusautóval mégsem nehéz manőverezni, amiről a kormányzott hátsó kerekek gondoskodnak.

A kétszínű fényezés hagyománynak számít, a két árnyalatot elválasztó vonalat pedig kézzel festik fel, akárcsak a Rolls-Royce-nál.

A belső tér is pompásabb, mint az S osztályban, két különálló fotel került hátra, és ezeket akár fekvő pozícióba is lehet dönteni, a kényelemről masszázs, a szórakozásról képernyők gondoskodnak.

Még a biztonsági övért sem kell nyújtózkodni, mert automatikusan kézbe adja az autó, amely a zajszűrős fejhallgatók mintájára mérsékeli a menetzajt,

hogy nyugodtabb legyen az utazás. A légrugózás persze magától értetődő, a Maybach pedig kamerákkal figyeli az utat, hogy mindig a legmegfelelőbb csillapítást válassza.

A csúcsmodellhez a legnagyobb motorjait adja a Mercedes, így a belépőt jelentő négyliteres biturbó V8-as is 500 lóerőre képes, és lesz hatliteres V12-es is, 625 lóerővel. Az idő igazolta a Mercedes döntését, 2015 óta több mint 60 ezer Maybach-emblémás S osztályt adtak el, és a legújabb modell még ennél is sikeresebbnek ígérkezik.

Intelligens luxus

Az új S osztály már Mercedes-emblémával is tökéletes luxusautó, amely szinte önmagát vezeti, és képes értelmezni a vezetője testbeszédét. A típus mindig is az autóipar csúcsát képviselte, ezért is fordulhatott elő, hogy egyszer, 1974-ben az év autója díjat is elnyerte, a legendás biztonságában pedig egy magyar mérnöknek is fontos szerepe volt.

FOLYTASD EZZEL
Új szintre emeli a vendéglátást a Rolls-Royce szekrénykéje
Saját múzeumi részleget kapott Olaszországban a motorcsónakok Ferrarija
Rendeld meg a Roadster magazin 6. számát!
Őszi-téli lapszámunkban ismét megnövelt terjedelemben, 224 oldalon a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Felsorolni is nehéz, mennyi izgalmas történetet meséltünk el az új számban, de ha szeretnél többet tudni, akkor kattints ide az alábbi linkre! Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom