Close
Az S osztály még fényűzőbb változata méltó a Maybach nevére

Az S osztály még fényűzőbb változata méltó a Maybach nevére

A Maybach egy ideje nem kínál önálló modellt, hanem az S osztály még elegánsabb változatát jelenti, mert a Mercedes luxusát is lehet tovább fokozni.

Wilhelm Maybach a Daimler műszaki igazgatójaként dolgozott, mielőtt 1909-ben fiával, Karllal megalapította saját vállalatát. A cég eleinte a Zeppelinek és vasúti járművek számára gyártott motorokat, majd 1919-ben mutatták be első autójukat, amelyet két év múlva gyártásba adtak. A Maybach rövidesen a legjobb luxusautók szinonimájává vált.

A legendás Maybach Zeppelin a húszas évek végéről, és a tökéletes, de sikertelen Maybach 62

A márka 1960-ban került a Mercedeshez, ahol sokáig nem vették hasznát, majd 1997-ben egy tanulmányautóval vetítették előre az S osztálynál is hatalmasabb és drágább csúcsmodellt. A Maybach 57 és 62, ahol a szám a karosszéria hosszát jelölte deciméterben

hiába sikerült tökéletesre, ha az eladások messze az elvárások alatt alakultak,

a tervezett kétezer helyett csak egy-kétszáz darab kelt el évente.

A Maybach nevét 2014-ben vették elő ismét, amikor a frissen megjelent S osztály csúcsváltozatát jelölték vele,

és ezt folytatja a Mercedes a legújabb generációval is. A Maybach még a nyújtott tengelytávú S osztálynál is hosszabb lett 18 centiméterrel, az öt és fél méteres luxusautóval mégsem nehéz manőverezni, amiről a kormányzott hátsó kerekek gondoskodnak.

A kétszínű fényezés hagyománynak számít, a két árnyalatot elválasztó vonalat pedig kézzel festik fel, akárcsak a Rolls-Royce-nál.

A belső tér is pompásabb, mint az S osztályban, két különálló fotel került hátra, és ezeket akár fekvő pozícióba is lehet dönteni, a kényelemről masszázs, a szórakozásról képernyők gondoskodnak.

Még a biztonsági övért sem kell nyújtózkodni, mert automatikusan kézbe adja az autó, amely a zajszűrős fejhallgatók mintájára mérsékeli a menetzajt,

hogy nyugodtabb legyen az utazás. A légrugózás persze magától értetődő, a Maybach pedig kamerákkal figyeli az utat, hogy mindig a legmegfelelőbb csillapítást válassza.

A csúcsmodellhez a legnagyobb motorjait adja a Mercedes, így a belépőt jelentő négyliteres biturbó V8-as is 500 lóerőre képes, és lesz hatliteres V12-es is, 625 lóerővel. Az idő igazolta a Mercedes döntését, 2015 óta több mint 60 ezer Maybach-emblémás S osztályt adtak el, és a legújabb modell még ennél is sikeresebbnek ígérkezik.

Intelligens luxus

Az új S osztály már Mercedes-emblémával is tökéletes luxusautó, amely szinte önmagát vezeti, és képes értelmezni a vezetője testbeszédét. A típus mindig is az autóipar csúcsát képviselte, ezért is fordulhatott elő, hogy egyszer, 1974-ben az év autója díjat is elnyerte, a legendás biztonságában pedig egy magyar mérnöknek is fontos szerepe volt.

FOLYTASD EZZEL
A hatvanas évek szülötte az egyik legérdekesebb Citroën
Olasz bőrművesek készítik a Bugatti méretre szabott utazótáskáit
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom