A Maybach egy ideje nem kínál önálló modellt, hanem az S osztály még elegánsabb változatát jelenti, mert a Mercedes luxusát is lehet tovább fokozni.
Wilhelm Maybach a Daimler műszaki igazgatójaként dolgozott, mielőtt 1909-ben fiával, Karllal megalapította saját vállalatát. A cég eleinte a Zeppelinek és vasúti járművek számára gyártott motorokat, majd 1919-ben mutatták be első autójukat, amelyet két év múlva gyártásba adtak. A Maybach rövidesen a legjobb luxusautók szinonimájává vált.
A márka 1960-ban került a Mercedeshez, ahol sokáig nem vették hasznát, majd 1997-ben egy tanulmányautóval vetítették előre az S osztálynál is hatalmasabb és drágább csúcsmodellt. A Maybach 57 és 62, ahol a szám a karosszéria hosszát jelölte deciméterben
hiába sikerült tökéletesre, ha az eladások messze az elvárások alatt alakultak,
a tervezett kétezer helyett csak egy-kétszáz darab kelt el évente.
A Maybach nevét 2014-ben vették elő ismét, amikor a frissen megjelent S osztály csúcsváltozatát jelölték vele,
és ezt folytatja a Mercedes a legújabb generációval is. A Maybach még a nyújtott tengelytávú S osztálynál is hosszabb lett 18 centiméterrel, az öt és fél méteres luxusautóval mégsem nehéz manőverezni, amiről a kormányzott hátsó kerekek gondoskodnak.
A kétszínű fényezés hagyománynak számít, a két árnyalatot elválasztó vonalat pedig kézzel festik fel, akárcsak a Rolls-Royce-nál.
A belső tér is pompásabb, mint az S osztályban, két különálló fotel került hátra, és ezeket akár fekvő pozícióba is lehet dönteni, a kényelemről masszázs, a szórakozásról képernyők gondoskodnak.
Még a biztonsági övért sem kell nyújtózkodni, mert automatikusan kézbe adja az autó, amely a zajszűrős fejhallgatók mintájára mérsékeli a menetzajt,
hogy nyugodtabb legyen az utazás. A légrugózás persze magától értetődő, a Maybach pedig kamerákkal figyeli az utat, hogy mindig a legmegfelelőbb csillapítást válassza.
A csúcsmodellhez a legnagyobb motorjait adja a Mercedes, így a belépőt jelentő négyliteres biturbó V8-as is 500 lóerőre képes, és lesz hatliteres V12-es is, 625 lóerővel. Az idő igazolta a Mercedes döntését, 2015 óta több mint 60 ezer Maybach-emblémás S osztályt adtak el, és a legújabb modell még ennél is sikeresebbnek ígérkezik.
Intelligens luxus
Az új S osztály már Mercedes-emblémával is tökéletes luxusautó, amely szinte önmagát vezeti, és képes értelmezni a vezetője testbeszédét. A típus mindig is az autóipar csúcsát képviselte, ezért is fordulhatott elő, hogy egyszer, 1974-ben az év autója díjat is elnyerte, a legendás biztonságában pedig egy magyar mérnöknek is fontos szerepe volt.
mercedes-benz s osztály | luxuslimuzin | maybach | mercedes | luxusautó | mercedes-benz
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!