Nyitottabb lesz a négylábúak felé ország nemzeti vasúttársasága, a Renfe.
Egészen idáig csak maximum tízkilós kutyákat lehetett utaztatni a vonatokon, szeptember 15-tól azonban 35 euróért elkezdtek jegyeket árulni a nagyobb, de negyven kiló alatti állatoknak is.
A kísérleti program három hónapon keresztül zajlik a Madrid-Barcelona vonalon a Purina eledelgyártó cég közreműködésével, ami hasznos tippeket tartalmazó kézikönyvet készített arról, hogy hogyan lehet problémamentes az utazás az állatokkal. Azt tanácsolják például, hogy
vigyük magunkkal a kutya kedvenc takaróját és hangtalan játékát,
valamint, hogy három órával az indulás előtt már ne kapjon enni, hogy ne szédüljön, illetve, hogy vigyük el előtte sétálni nemcsak praktikus okokból, de megnyugtatásképp is.
Utasonként csak egy nagy kutya utazhat a vonaton, vonatonként pedig maximum kettő, akik egy vagonban, speciális ülésszetten kapnak helyet.
Ezenkívül szájkosarat és nem nyúló pórázt kell viselniük. A súlyhatár azt jelenti, hogy a német dogoknak és bernáthegyiknek valószínűleg továbbra is le kell mondaniuk a kötött pályás zakatolásról.
A nyáron az olasz vonatok is kedves gesztussal csábították utazásra a gazdikat, aki viszont mégis az autózásnál maradna, jó, ha ezt tudja a kutyákról.
(Forrás: The Mayor, képek: Getty Images, Unsplash)
utazás | nagytestű | vasút | kutya | vonat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!