Alsó-Manhattan a világ egyik legforgalmasabb területe, ahová naponta mintegy hétszázezer autó, taxi és teherautó özönlik be.
Az autók így átlagosan csak tizenegy kilométer/órás sebességgel tudnak haladni, és még ez is egyre lassul. A buszok sebessége 2010 óta huszonnyolc százalékkal csökkent, és a New York-iak évente átlagosan 117 órát vesztegetnek el a dugóban ülve, ami egy becslés szerint közel kétezer dollárjukba (körülbelül 690 ezer forint) kerül a kieső munkaidő és egyéb költségek miatt.
Ezért aztán a város úgy döntött, hogy dugódíjat számol fel a belvárosba, a 60. utcán belülre behajtó sofőröknek. Ez lehet az ország első olyan dugódíja, ami kimondottan belvárosra vonatkozik.
A javaslatok szerint jövő tavasztól csúcsidőben 9 (3100 forint) és 23 dollár (7900 forint) közötti összeget számolnak fel járművenként.
A terv már több mint fél évszázada terítéken van a New York-i polgármesterek és kormányzók támogatásásával, de eddig a külkerületek autósai miatt mindig megbukott a javaslat.
A múlt hónapban mérföldkőhöz érkezett, amikor a Szövetségi Autópálya-felügyelet aláírta a környezeti vizsgálatot. A nyilvános felülvizsgálat hétfőn zárult, a szövetségi kormány pedig várhatóan nem sokkal később jóváhagyja azt.
Ezután a New York-i Fővárosi Közlekedési Hatóság (MTA) megállapítja a díj mértékét, és az esetleges kedvezményeket, mentességeket. A dugódíj a remények szerint naponta legalább tíz százaékkal csökkenti a belvárosba behajtó járművek számát, és öt százalékkal a zónán belül megtett kilométerek számát.
Bár New York-ban erre még várni kell, ezen az 5+1 autómentes helyszínen már most is kiszakadhatsz az állandó szmogfelhőből.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
dugó | manhattan | forgalom | amerikai egyesült államok | autó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!