Több légitársaság kínál olcsóbb jegyeket az üzleti osztályra, ha cserébe lemondunk néhány szolgáltatásról.
Legutóbb az Air France és a KLM csatlakozott a basic business class trendekhez. A business class light jegyekkel nem mehetünk be a váróba, nem választhatjuk ki ingyen az ülőhelyet a becsekkolás előtt, és két helyett csak egy, legfeljebb hetven kilós poggyászt adhatunk fel. A jegy árára nem kérhetünk visszatérítést, és csak körülbelül háromszáz dolláros (101 890 forintos) díj ellenében módosíttathatjuk.
Száz dollárral (33960 forinttal) többért kaphatók a business standard jegyek, amelyek az ülésválasztáson és a visszatérítésen kívül minden mást biztosítanak, a legdrágább opcióban, a business flexben pedig ezek is benne vannak.
Példaként a KLM-nél egy augusztusi, Amszterdamból Szingapúrba induló járaton a light jegy 1 662 dollárba (564 420 forintba) kerül, a standard 1 772 (601 775 forint), míg a flex 1 938 dollár (658 150 forint).
Az új opció a hosszú távú járatokon érhető el, kivéve az észak-amerikai, kínai, vietnami és mauritiusi útvonalakat.
Az Emirates olcsóbb business osztályú jegye nem tartalmazza a lounge-belépőt és a sofőrszolgálatot, korlátozottan választhatunk vele helyet, nem jár utána visszatérítés, drágább a módosítási díj, és nem emelhetjük a komfortfokozatot első osztályra az összegyűjtött mérföldekkel. A választott viteldíjtól függetlenül ugyanakkor minden business utas azonos számú poggyászt vihet fel.
Egy New York-Dubaj járaton pédául augusztusban a business jegyek ára 3 456 dollár (1 173 665 forint) a special, 3 747 dollár (1 272 490 forint) a saver, 4 527 dollár (1 537 380) a flex, és 6 607 dollár (2 243 750 forint) a flex plus opcióval.
A Qatarnál az olcsó Lite business jegyek akár háromezer dollárral (1 018 810 forinttal) kevesebbe is kerülhetnek, mint az Elit business foglalások, és a Finnairnél szintén válthatunk Business Light jegyet, novemberben az Amszterdam-Hongkong útvonalra 1043 dollárért (354 204 forintért), míg a classic 1208 dollárba (410 240 forintba), a Flex pedig 1526 dollárba (518 235 forintba) kerül.
Ezek a változások arra is rímelnek, ahogyan az üzleti utazások változnak az utóbbi időben.
(Forrás: Business Insider, képek: Unsplash, Getty Images)
olcsóbb | repülés | repülő | repülőjegy | business classIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
Drónok csapódtak az M3-as autópályára, lezárták a szakaszt a nyomozók

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!