Így utazhatunk olcsóbban az üzleti osztályon

Több légitársaság kínál olcsóbb jegyeket az üzleti osztályra, ha cserébe lemondunk néhány szolgáltatásról.

Legutóbb az Air France és a KLM csatlakozott a basic business class trendekhez. A business class light jegyekkel nem mehetünk be a váróba, nem választhatjuk ki ingyen az ülőhelyet a becsekkolás előtt, és két helyett csak egy, legfeljebb hetven kilós poggyászt adhatunk fel. A jegy árára nem kérhetünk visszatérítést, és csak körülbelül háromszáz dolláros (101 890 forintos) díj ellenében módosíttathatjuk.

Száz dollárral (33960 forinttal) többért kaphatók a business standard jegyek, amelyek az ülésválasztáson és a visszatérítésen kívül minden mást biztosítanak, a legdrágább opcióban, a business flexben pedig ezek is benne vannak.

Példaként a KLM-nél egy augusztusi, Amszterdamból Szingapúrba induló járaton a light jegy 1 662 dollárba (564 420 forintba) kerül, a standard 1 772 (601 775 forint), míg a flex 1 938 dollár (658 150 forint).

Az új opció a hosszú távú járatokon érhető el, kivéve az észak-amerikai, kínai, vietnami és mauritiusi útvonalakat.

Az Emirates olcsóbb business osztályú jegye nem tartalmazza a lounge-belépőt és a sofőrszolgálatot, korlátozottan választhatunk vele helyet, nem jár utána visszatérítés, drágább a módosítási díj, és nem emelhetjük a komfortfokozatot első osztályra az összegyűjtött mérföldekkel. A választott viteldíjtól függetlenül ugyanakkor minden business utas azonos számú poggyászt vihet fel.

Egy New York-Dubaj járaton pédául augusztusban a business jegyek ára 3 456 dollár (1 173 665 forint) a special, 3 747 dollár (1 272 490 forint) a saver, 4 527 dollár (1 537 380) a flex, és 6 607 dollár (2 243 750 forint) a flex plus opcióval.

A Qatarnál az olcsó Lite business jegyek akár háromezer dollárral (1 018 810 forinttal) kevesebbe is kerülhetnek, mint az Elit business foglalások, és a Finnairnél szintén válthatunk Business Light jegyet, novemberben az Amszterdam-Hongkong útvonalra 1043 dollárért (354 204 forintért), míg a classic 1208 dollárba (410 240 forintba), a Flex pedig 1526 dollárba (518 235 forintba) kerül.

Ezek a változások arra is rímelnek, ahogyan az üzleti utazások változnak az utóbbi időben.

(Forrás: Business Insider, képek: Unsplash, Getty Images)