Több légitársaság kínál olcsóbb jegyeket az üzleti osztályra, ha cserébe lemondunk néhány szolgáltatásról.
Legutóbb az Air France és a KLM csatlakozott a basic business class trendekhez. A business class light jegyekkel nem mehetünk be a váróba, nem választhatjuk ki ingyen az ülőhelyet a becsekkolás előtt, és két helyett csak egy, legfeljebb hetven kilós poggyászt adhatunk fel. A jegy árára nem kérhetünk visszatérítést, és csak körülbelül háromszáz dolláros (101 890 forintos) díj ellenében módosíttathatjuk.
Száz dollárral (33960 forinttal) többért kaphatók a business standard jegyek, amelyek az ülésválasztáson és a visszatérítésen kívül minden mást biztosítanak, a legdrágább opcióban, a business flexben pedig ezek is benne vannak.
Példaként a KLM-nél egy augusztusi, Amszterdamból Szingapúrba induló járaton a light jegy 1 662 dollárba (564 420 forintba) kerül, a standard 1 772 (601 775 forint), míg a flex 1 938 dollár (658 150 forint).
Az új opció a hosszú távú járatokon érhető el, kivéve az észak-amerikai, kínai, vietnami és mauritiusi útvonalakat.
Az Emirates olcsóbb business osztályú jegye nem tartalmazza a lounge-belépőt és a sofőrszolgálatot, korlátozottan választhatunk vele helyet, nem jár utána visszatérítés, drágább a módosítási díj, és nem emelhetjük a komfortfokozatot első osztályra az összegyűjtött mérföldekkel. A választott viteldíjtól függetlenül ugyanakkor minden business utas azonos számú poggyászt vihet fel.
Egy New York-Dubaj járaton pédául augusztusban a business jegyek ára 3 456 dollár (1 173 665 forint) a special, 3 747 dollár (1 272 490 forint) a saver, 4 527 dollár (1 537 380) a flex, és 6 607 dollár (2 243 750 forint) a flex plus opcióval.
A Qatarnál az olcsó Lite business jegyek akár háromezer dollárral (1 018 810 forinttal) kevesebbe is kerülhetnek, mint az Elit business foglalások, és a Finnairnél szintén válthatunk Business Light jegyet, novemberben az Amszterdam-Hongkong útvonalra 1043 dollárért (354 204 forintért), míg a classic 1208 dollárba (410 240 forintba), a Flex pedig 1526 dollárba (518 235 forintba) kerül.
Ezek a változások arra is rímelnek, ahogyan az üzleti utazások változnak az utóbbi időben.
(Forrás: Business Insider, képek: Unsplash, Getty Images)
repülőjegy | repülő | business class | repülés | üzleti osztály | olcsóbb
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!