Ahogyan arról a Roadster már több alkalommal is beszámolt, az Egyesült Államok és az Európai Unió több orosz oligarcha tulajdonában lévő szuperjachtot is lefoglalt az orosz-ukrán háború kitörése óta. A Spanyolországban és Franciaországban lefoglalt hajók esetében ez azonban többletköltséggel járhat a tulajdonosok számára.
A Reuters értesülései szerint a két ország bejelentette, hogy ezentúl a szuperjachtok mögött álló orosz üzletembereket terhelik a fenntartási költségek egészen addig, amíg azok le vannak foglalva. A tulajdonosok többsége állítólag most is fizeti a karbantartási, a személyzeti, a dokkolási és a biztosítási díjakat,
az új rendelkezés azonban a kormányoknak történő kifizetést is engedélyezi.
A spanyol hatóságok korábban már lefoglaltak egy szuperjachtot, ami a feltételezések szerint Szergej Csemezov, a Rostec vezetőjének tulajdonában áll.
A folyamatban lévő szankciók miatt az oligarchák egy része az Egyesült Arab Emírségekbe vagy Hongkongba vitte hajóját.
Egyes vélemények szerint azonban a kivetett szankciók nem fájnak annyira az orosz milliárdosoknak, mint ahogyan azt a döntéshozók remélték. James Jaffa, a szuperjachtokra szakosodott brit Jaffa & Co. ügyvédje úgy véli, a bevezetett szankciók csak egy újabb számlát jelentenek az oligarcháknak, akik megengedhetik maguknak, hogy kifizessék azokat.
"Úgy tűnik, hogy a szankcióknak nincs olyan bénító hatásuk, mint amilyennek szánták őket" - mondta Jaffa a Reutersnek. De valami, ami viszont fájhat. Ez pedig az, ha szuperjachtokat egy másik tulajdonosnál látják. Az Egyesült Államok és az Európai Unió tárgyalásokat folytat az összes lefoglalt vagyontárgy, így a jachtok eladásáról is.
(Forrás: RobbReport, fotó: Getty)
oroszország | ukrajna | orosz milliárdos | elkobzás | orosz oligarcha | szankció
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!